۴۰ درصد تماس ها با اورژانس خمین مزاحمت است
۴۰ درصد تماس ها با اورژانس خمین مزاحمت است

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۴۰ درصد از تماس‌هایی که با اورژانس این شهرستان گرفته می شود، مزاحمت تلفنی است. «اسماعیل تیرانی » افزود: روزانه بین ۲۵۰ تا  ۳۰۰ تماس  با مرکز اورژانس خمین برقرار می شود و تماس های مزاحم سبب هدر رفتن وقت همکاران این مرکز […]

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۴۰ درصد از تماس‌هایی که با اورژانس این شهرستان گرفته می شود، مزاحمت تلفنی است.

«اسماعیل تیرانی » افزود: روزانه بین ۲۵۰ تا  ۳۰۰ تماس  با مرکز اورژانس خمین برقرار می شود و تماس های مزاحم سبب هدر رفتن وقت همکاران این مرکز و اشغال خط حیاتی ۱۱۵ می شود.
وی ادامه داد: این تماس های مزاحم در فصل های بهار و تابستان افزایش بیشتری پیدا می کند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۱۰ درصد از تماس‌های گرفته شده با این مرکز به مشاوره نیاز دارند و ۱۰ درصد به نادرستی شماره تماس گرفتند.
تیرانی گفت: ۲ هزار و ۸۶۵ ماموریت توسط اورژانس و فوریت پزشکی امسال در این شهرستان ثبت شده است.
وی افزود: ۴۱۸ مورد از این ماموریت ها سوانح شهری و ۳۵۳ ماموریت تصادفات جاده ای است و ۱۲ مورد فوتی به دلیلی شدت حادثه در تصادفات جاده ای ثبت شده است. 
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان با ۲۸ نیروی عملیاتی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، ۳ پایگاه جاده ای و ۶ دستگاه آمبولانس فعال است.
تیرانی زمان استاندارد کشور برای حضور در ماموریت های شهری بر بالین بیماران و حادثه دیدگان را هشت دقیقه و بیان کرد و ادامه داد: میانگین این زمان در خمین پنج دقیقه و ۵۰ثانیه است.
وی گفت: زمان استقرار اورژانس خمین بر بالین بیمار در حوادث جاده ای ۱۰ دقیقه و ۳۸  ثانیه است در حالیکه استاندارد کشور ۱۴ دقیقه است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: براساس آمارهای مستند میزان رضایتمندی از عملکرد این مرکز در خمین ۸۵ درصد است. 

تیرانی با اشاره به ارایه آموزش‌های همگانی به ویژه در سطح مدارس گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته هیچ مورد مصدومیت در خمین مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال یک هزار دانش آموز در این شهرستان توسط مرکز اورژانس تحت آموزش قرار گرفتند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.