مراکز آموزش عالی نقشه جامع گردشگری استان بوشهر را تدوین کنند
مراکز آموزش عالی نقشه جامع گردشگری استان بوشهر را تدوین کنند

استاندار بوشهر گفت: نقشه جامع گردشگری این استان باید توسط استادان برجسته مراکز علمی و آموزشی تدوین شود. عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان بوشهر افزود: با توجه به نقش ارزشمند مراکز آموزش عالی این استان در تدوین اسناد توسعه‌ای بدون شک نقش مراکز علمی و دانشگاهی در تدوین سندهای مربوط به […]

استاندار بوشهر گفت: نقشه جامع گردشگری این استان باید توسط استادان برجسته مراکز علمی و آموزشی تدوین شود.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان بوشهر افزود: با توجه به نقش ارزشمند مراکز آموزش عالی این استان در تدوین اسناد توسعه‌ای بدون شک نقش مراکز علمی و دانشگاهی در تدوین سندهای مربوط به توسعه و پیشرفت استان بی بدیل است.

وی اضافه کرد: طرح پژوهشی در مورد گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار از سوی مراکز علمی و دانشگاهی استان شامل دانشگاه خلیج فارس و گروه‌های تخصصی برای استفاده از ظرفیت دریا  در دست تهیه است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های عمده دریا در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، انتظار است سایر دانشگاه‌های استان هم در حوزه مطالعات توسعه گردشگری دریایی ورود کرده و استادان دانشگاهی در این زمینه راهکارهای خود را ارائه کنند.

گراوند بر لزوم انجام تحقیقات علمی برای شناسایی راهکارهای اجرایی به منظور استفاده از ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری در استان تاکید کرد.

در این نشست سه طرح گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار، نقشه راه اینترنت اشیا و بهینه سازی استفاده از آب شور در زراعت گوجه فرنگی از سوی سه گروه پژوهشی استان به اعضا ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.