بهره مندی سالانه ۶۰ هزار نفر از خدمات کانون های فرهنگی البرز
بهره مندی سالانه ۶۰ هزار نفر از خدمات کانون های فرهنگی البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر ازخدمات کانون های فرهنگی تربیتی این استان ستفاده می کنند. فرشته فهمیده روز چهارشنبه به مناسبت  ۳۰ بهمن ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی  وزارت آموزش و پرورش گفت:  کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مهمترین ظرفیت های […]

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر ازخدمات کانون های فرهنگی تربیتی این استان ستفاده می کنند.

فرشته فهمیده روز چهارشنبه به مناسبت  ۳۰ بهمن ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی  وزارت آموزش و پرورش گفت:  کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مهمترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت در کنار مدرسه است.

این کانون ها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای و فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و اولیا شناخت کافی نسبت به فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی ندارند، اضافه کرد: لازم است دانش آموزان و اولیا را نسبت به برنامه های این مراکزآشنا کنیم.

فهمیده تصریح کرد:  کانونهای فرهنگی تربیتی با هدف آموزش مهارتها و فعالیتهای مختلف فرهنگی، هنری وعلمی درفضای بدور از استرس و در ساعات غیر مدرسه تاسیس شدند.

 وی بیان داشت: هرساله بر خلاقیت و ابتکارات مختلف کانون ها افزوده شده و امروزه کانون ها به سمت تکنولوژی های جدید و فناوری های نوین حرکت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان می توانند باکسب مهارت های لازم بعد از پایان تحصیلات در آموزش وپرورش با مهارتی که کسب می کند دارای پیشه وکار شوند.

وی اضافه کرد: هر ساله جشنواره کانون ها به منظور شناخت بیشترخانواده ها نسبت به فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی برگزار می شود.

فهمیده خاطرنشان کرد: البرز۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد که می کوشیم خانوده ها و دانش آموزان نسبت به فعالیت هایی که در این مراکز صورت می گیرد شناخت لازم را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: باید از ظزفیت های کانون ها برای رشد و مهارت آموزی دانش آموزان استان البرز بهره برد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد