کاشمر سومین شهر باسواد استان خراسان رضوی است
کاشمر سومین شهر باسواد استان خراسان رضوی است

رییس اداره سوادآموزی شهرستان کاشمر گفت: با توجه به باسواد بودن ۹۷.۷۹ درصد افراد۱۰ تا۵۰ سال این شهرستان هم اکنون کاشمر سومین شهر باسواد استان خراسان رضوی است. کاظم عابدی با اشاره به رویکرد جدید سوادآموزی در این شهرستان افزود: با توجه به کاهش تعداد بی‎سوادان، رویکرد جدید سوادآموزی آموزش مهارت‌های زندگی به بی‎سوادان و کم‌سوادان […]

رییس اداره سوادآموزی شهرستان کاشمر گفت: با توجه به باسواد بودن ۹۷.۷۹ درصد افراد۱۰ تا۵۰ سال این شهرستان هم اکنون کاشمر سومین شهر باسواد استان خراسان رضوی است.

کاظم عابدی با اشاره به رویکرد جدید سوادآموزی در این شهرستان افزود: با توجه به کاهش تعداد بی‎سوادان، رویکرد جدید سوادآموزی آموزش مهارت‌های زندگی به بی‎سوادان و کم‌سوادان در پنج مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان است.

وی ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون ۳۶ کلاس مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان با حضور ۵۶۰ نفر و ۱۰ حلقه کتاب‌خوانی ویژه کم‌سوادان برگزار شده است.

رییس اداره سوادآموزی شهرستان کاشمر گفت: امسال همچنین ۲۵۵ نفر در دوره سوادآموزی، ۳۳۶ نفر در دوره انتقال و ۲۶۰ نفر در دوره تحکیم ثبت‌نام کرده‌اند که نتایج قبولی آنها تا تیرماه سال آینده مشخص خواهد شد همچنین پارسال در دوره سوادآموزی ۴۶ درصد، در دوره انتقال ۷۰ درصد و دوره تحکیم ۴۷ درصد قبول شدند.

عابدی افزود: تاکنون آموزش  ۴۰ مهارت در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی تعریف شده است که این آموزش‌ها تأثیر به سزایی در کاهش نرخ بی‎سوادی، کاهش تبعیض جنسیتی، منطقه‎ای و تحقق عدالت آموزشی دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون کلاس‌های مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان کاشمر با موضوعات مهارت‎های زندگی، اجتماعی و فنی و حرفه‌ای به مدت هزار و ۶۰۰ ساعت برگزار شده است.

او ادامه داد: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان کاشمر سالانه بر اساس نیازسنجی‌هایی که انجام می‎دهند در منطقه خود حداقل ۲۰۰ ساعت مهارت‌آموزی دارند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.