فارس رکورد دار طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی/اشتغال بیش از هزار نفر در فارس در قالب طرح کارورزی
فارس رکورد دار طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی/اشتغال بیش از هزار نفر در فارس در قالب طرح کارورزی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس : بیکاران تحصیلکرده فارس از ظرفیت موجود طرح اشتغال فارغ التحصیلان بیکار استفاده کنند .

پیام تبریک مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان فارس به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجرUU‡Ãxó۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان فارس سهراب مختاری؛ اظهار داشت:  کارفرمایان هم می توانند در صورت اشتغال تحصیلکردگان بیکار از معافیتهای بیمه ای استفاده کنند . 

مختاری گفت:در فارس ۲۸۸۹ واحد پذیرنده و۱۱۴۲۲ نفر  در سامانه طراحی شده طرح کارورزی ثبت نام کردند   که از این تعداد در ۴۷۹۳ آقا و۶۶۲۹ نفر خانم بوده اند.

مختاری  افزود: در راستای طرح کارورزی منجر به انعقاد ۴۳۱۷قرارداد شد که ۲۸۹۱ قراردادخانم و ۱۴۲۶ قرارداد آقا بوده است و استان فارس مقام اول در بین استان های کشور را به دست آورد.

مختاری خاطرنشان کرد: شهرستان های استهبان، اقلید، پاسارگاد، خرم بید، داراب، رستم، زرین دشت، زرقان، فراشبند، فیروز آباد، قیرکارزین، کوار، مهر،لارستان ممسنی ونی ریزموفق شده اند تا ۱۴ بهمن ماه سهمیه یک ساله خود وحتی بیش از سهمیه یک ساله را محقق نمایند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: بعد از فارس استان های؛ لرستان، کرمان، اصفهان، اردبیل، هرمزگان، خراسان رضوی وگلستان دارای بهترین عملکرد در طرح کارورزی هستند.

مختاری بیان کرد: تاکنون حدود ۱۰۲۸ نفر که ۷۷۳ نفر خانم و۲۵۵ نفر آقا بوده اند؛ در فارس از محل اجرای این طرح شاغل شده اند و سهم بیمه کارفرما توسط دولت نزد شعب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود .

مختاری  با بیان اینکه طرح کارورزی به عنوان یک فرصت طلایی برای کلیه واحدهای صنفی، اتحادیه ها، اتاق اصناف، فعالین بخش کشاورزی وصنعتگران است؛ خاطرنشان کرد: بااستخدام کارورزان دانش آموخته دانشگاهی در این مراکز یکی از بسته های تدوین شده جهت رونق تولید واشتغال کارورزان دانش آموختگان دانشگاهی بوده که  شامل کلیه فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا است؛ محقق می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  گفت: همچنین کمک هزینه ای که توسط دولت در دوره کارورزی پرداخت می شود حداقل معادل یک سوم دستمزد شورای عالی کار است که این مبلغ برای مدرک کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، ارشد ۶۰۰ هزار تومان ودکترا ۷۰۰ هزار تومان است و درپایان دوره مقدماتی  پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد:کارورز درطول دوره کارورزی از بیمه مسولیت مدنی برخوردار است که توسط دولت پرداخت می شود و می توان قاطعانه ادعا کرد که بکارگیری کارورزان در دوره مقدماتی هیچ گونه بارمالی برای کارفرمایان ندارد.

وی درخصوص شرایط کارفرمایان برای شرکت درطرح کارورزی گفت :دراین طرح کلیه واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی و تعاونی ها به شرط داشتن دو نفر نیروی شاغل بیمه شده تامین اجتماعی می توانند ازمزیت و اشتغال یک نفر کارورز دانش آموخته دانشگاهی استفاده کنند .

مختاری  بیان داشت :مدت زمان فعالیت یک دانش آموخته دراین طرح ۲ سال است که سه ماه دوره مقدماتی و۲۱ ماه دوره مشوق بیمه ای سهم کارفرما است و در مدت ۳ مقدماتی کارورز از شمول کلیه قوانین کار و تامین اجتماعی معاف است و هیچ تعهدی بابت استخدام یا موارد دیگر برای کارفرما ایجاد نمی کند.

مختاری خاطرنشان کرد: درصورت استخدام کارورز بعد از دوره مقدماتی کارفرما می تواند به شرط اینکه در یک سال گذشته ریزش نیرو نداشته باشد از معافیت بیمه ای استفاده کند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درخصوص شرایط کارورزان نیز گفت :کارورزان باید فارغ التحصیل بوده و آقایان همچنین دارای کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه باشند.

 مختاری گفت: حداکثر سن برای شرکت در این طرح ۳۵ سال است و متقاضیان نباید در زمان ثبت نام در سامانه بیش از ۳ ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در دو سال گذشته داشته باشند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه به تشریح اهداف اصلی این طرح پرداخت و ادامه داد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه درمحیط کار برای ورود به بازار کار ،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق صلاحیت حرفه ای، فراهم ساختن انتقال دانش از دانش آموخته، کاهش هزینه بکارگماری نیرو برای کارفرما و برطرف کردن دغدغه های کارفرمایان بابت جذب نیروی ماهر از اهداف اجرای این طرح است که ضمن اینکه باطی نمودن آموزش عملی؛ کارفرما با روحیات و توانایی کارورز آشنا می شود .

مختاری  درخصوص نحوه ثبت نام متقاضان شرکت در طرح کارورزی گفت: تمام مراحل ثبت نام و انتخاب کارورز از طریق سامانه جدید طرح کارورزی به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir   وبه صورت تمام الکترونیکی است و دانش آموختگان و کارفرمایان باید در سامانه کارورزی ثبت نام کنند ضمن آنکه چنانچه سوال یا ابهامی در این زمینه وجود داشته باشد؛ می توانند به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یا ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های تابعه مراجعه کنند.