حضور مردم در پای صندوق‌های رای دشمن را مایوس می‌کند
حضور مردم در پای صندوق‌های رای دشمن را مایوس می‌کند

استاندار اردبیل با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای دشمنان را مایوس می‌کند. اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اجرایی انتخابات در جمع اعضای ستاد و فرمانداران اظهارداشت: امنیت و پویایی جامعه در گرو حضور مردم در صحنه است و […]

استاندار اردبیل با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای دشمنان را مایوس می‌کند.

اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اجرایی انتخابات در جمع اعضای ستاد و فرمانداران اظهارداشت: امنیت و پویایی جامعه در گرو حضور مردم در صحنه است و در این دوره از انتخابات مردم با عملکرد خود باعث تقویت امنیت و یاس و نا امیدی دشمنان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تنور تبلیغات در استان اردبیل داغ شده، افزود: خدماتی که دولت در شهرستان‌ها و مرکز استان در حوزه‌های مختلف انجام داده به طور یقین مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: برگزارکنندگان انتخابات باید بی‌طرفانه حضور حداکثری را در پای صندوق‌های رای فراهم کنند.

بهنامجو افزود: فرمانداران، بخشداران و در مقیاس کوچک دهیاران باید در راستای خدمات و عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنند و نگذارند مردم از وضعیت حاکم ناامید شوند.

وی بیان‌کرد: باید با مردم عطوفت و مهربانی رفتار کرد و مطالبات و خواسته‌های آنها را با صبر و حوصله به سرانجام رساند.

استاندار اردبیل گفت: در تمام شهرستان‌های شمال استان و جنوب استان کارهای خیلی بزرگی انجام شده و قطعا مردم قدرشناس هستند و با عمل این اقدامات را پاسخ خواهند داد.

شورای نگهبان با اعلام نتایج رسیدگی به شکایات داوطلبان نمایندگی در نهایت صلاحیت ۱۱۵ نفر را بعنوان نامزد انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل تایید کرد.

 در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۷  نامزد، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲۷ نفر ، در حوزه انتخابیه گرمی مغان به هفت نفر ، در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر ۲۴ نفر و در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر هم  ۱۰ نامزد انتخاباتی با هم رقابت می‌کنند. تایید صلاحیت شدند.

هیات اجرایی انتخابات استان اردبیل صلاحیت ۲۴۱ داوطلب را تایید کرده و پرونده آنها را به هیات نظارت استان اردبیل ارسال کرده بود که در مرحله نخست هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل صلاحیت ۹۵ نفر از داوطلبان را تایید کرد.

شورای نگهبان در رسیدگی به شکایات در ۲ مرحله در نهایت تعداد تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات را  ۱۱۵ نفر اعلام کرد.استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه بوده و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.در ۱۰ دوره انتخابات مجلس مشارکت مردم در استان اردبیل حداکثر ۷۱.۱ درصد و حداقل ۵۱.۲ درصد بوده است.۲۰ هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان اعم از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت همکاری و مشارکت می‌کنند.