خدمات‌رسانی ۱۲۶ گروه جهادی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
خدمات‌رسانی ۱۲۶ گروه جهادی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

مسوول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت:۱۲۶ گروه جهادی به ۹ هزار و ۶۱۰ نفر در مناطق سیل‌زده جنوب این استان خدمات‌رسانی کردند. علی‌اکبر جعفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هشت گروه جهادی از سایر استان‌های کشور در مناطق سیلزده جنوب این استان مشغول به خدمات رسانی بودند. وی افزود: توزیع […]

مسوول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت:۱۲۶ گروه جهادی به ۹ هزار و ۶۱۰ نفر در مناطق سیل‌زده جنوب این استان خدمات‌رسانی کردند.

علی‌اکبر جعفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هشت گروه جهادی از سایر استان‌های کشور در مناطق سیلزده جنوب این استان مشغول به خدمات رسانی بودند.

وی افزود: توزیع اقلام معیشتی، تعمیر واحدهای مسکونی، طبخ غذا و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است.

مسوول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت:مهندسان جهاد کشاورزی هم‌اینک مشغول لایروبی زمین‌ها کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیلاب با اداوات مهندسی سپاه هستند.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان در حوزه روستاها و حاشیه شهرهای مناطق سیلزده جنوب این استان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

جعفری اظهار داشت: گروه‌های جهادی ظرفیت بسیار خوبی برای امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب هستند زیرا آنان با عشق و علاقه به دنبال خدمت هستند.

جعفری گفت: متاسفانه سیلاب اخیر خسارت‌های بسیار زیادی به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرده که نیاز است مسوولان و خیران با همت بیشتری به دنبال رفع این مشکلات باشند.

وی ادامه داد: گروههای جهادی این آمادگی را دارند تا پایان برطرف کردن مشکلات ناشی از سیلاب در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان حضوری فعال داشته باشند.

بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دیماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارات زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.