۹۰ درصد مدارس استان تهران در انتخابات فعال هستند
۹۰ درصد مدارس استان تهران در انتخابات فعال هستند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه بیشترین حوزه‌های انتخاباتی در مدارس هست، گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس این اداره کل در جریان برگزاری انتخابات فعال هستند. عربعلی زینالی روز دوشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌های آموزش ابتدایی که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد با بیان […]

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه بیشترین حوزه‌های انتخاباتی در مدارس هست، گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس این اداره کل در جریان برگزاری انتخابات فعال هستند.

عربعلی زینالی روز دوشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌های آموزش ابتدایی که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد با بیان اینکه قطعا بدون کمک آموزش و پرورش اجرای انتخابات دشوار خواهد بود، اظهار داشت: فرهنگیان در عرصه انتخاباتی حضور فعالی برای اجرا و مشارکت دارند.

وی افزود: تجلیل از فرهنگیان در راستای کیفیت بخشی آموزش و ایجاد انگیزه نقش مهم و موثری دارد، چرا که این قشر زحمات زیادی را برای آموزش و اثربخشی آن متحمل می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: نظام آموزشی علیرغم کمبودهای موجود با تمام توان و قدرت در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و به روز کردن آنها حرکت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی آموزش جزو اولویت‌ها و برنامه‌های مهم نظام آموزشی به شمار می‌رود زیرا این نهاد نقش مهم و موثری در توسعه و پیشرفت آینده کشور دارد.

زینالی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار  دانش آموز در مقطع آموزش ابتدایی این اداره کل مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش ابتدایی با هدف اجرایی کردن کامل آنها برای نسل آینده وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است.

وی به برنامه‌های نوروزی دانش آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: نظام آموزشی تفاوت عمده‌ای با گذشته داشته و برنامه‌های نوروزی دانش‌آموزان به صورت تکلیف محور خواهد بود.

این مسئول نظام آموزشی با اشاره به اینکه طی ایام نوروزی نباید ارتباط دانش آموز با کتاب قطع شود، تاکید کرد: ارتباط دانش‌آموزان با کتاب و درس قطع نشده و تدام دارد تا بتوانند در ایام نوروز نیز توام با برنامه‌های خانواده، درس را هم داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: آموزش و پرورش در رشد علمی، ورزشی و فرهنگی کشور تاثیرگذار بوده و باید دانش آموزان را برای آینده سازی کشور آماده کرد.

شرکت در انتخابات خنثی کننده توطئه دشمنان است

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه این مراسم افزود: شرکت همه جانبه مردم ایران به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان، تمامی توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند.

بهروز نصیری افزود: فرهنگیان در دوران انقلاب اسلامی برای برگزاری انتخابات نقشی فعال و موثر داشتند و باز هم برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفای نقش می‌کنند.

وی به تجلیل از فرهنگیان اشاره کرد و گفت: نقش نظام آموزشی بی‌بدیل و ارزشمند است چرا که فرهیختگان و مدیران جامعه از دل آموزش و پرورش به درون اجتماع راه می‌یابند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری با بیان اینکه اصل و بنیاد توسعه و پیشرفت هر کشوری در داشتن نظام آموزشی موفق و سلامت است، خاطر نشان کرد: جایگاه و نقش معلمان بسیار ارزشمند و والا است و تشویق و تجلیل از این قشر موجب کیفیت بخشی به نظام آموزشی خواهد شد.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش های کهریزک و فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.