اخبار بنیاد مسکن فارس – ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸
اخبار بنیاد مسکن فارس – ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۸

همزمان با چهل و یکمین فجر انقلاب؛ بهره برداری از پروژه بهسازی روستای بهروز آباد شهرستان داراب مراسم افتتاح  پروژه بهسازی روستای بهروز آباد از توابع بخش جنت شهرستان داراب  با حضور علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب ، حجت الاسلام  خسروی امام جمعه جنت شهر، بخشدارجنت  ، مسئولین ادارات ، دهیار […]

همزمان با چهل و یکمین فجر انقلاب؛

بهره برداری از پروژه بهسازی روستای بهروز آباد شهرستان داراب

مراسم افتتاح  پروژه بهسازی روستای بهروز آباد از توابع بخش جنت شهرستان داراب  با حضور علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب ، حجت الاسلام  خسروی امام جمعه جنت شهر، بخشدارجنت  ، مسئولین ادارات ، دهیار و اعضای شورای اسلامی و جمع زیادی از اهالی این روستا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مظفری فرماندار شهرستان داراب در این مراسم با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب و طلوع فجر اظهار داشت : دهه فجر فرصتی برای بهره مندی اقشار مختلف مردم از خدمات انقلاب است ، انقلاب اسلامی در سالهای مختلف منشاء خدمات به ویژه در مناطق محروم بوده است .

  فرماندار ویژه شهرستان داراب ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اعلام کرد که در این ایام ۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال   در این شهرستان آماده بهره‌برداری و هفت پروژه آماده کلنگ زنی شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب نیز با گرامیداشت چهل و یکمین فجر انقلاب  اظهار داشت : این پروژه شامل ۱۷هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال  از محل اعتبارات قیر مشارکتی می باشد که به مناسبت دهه مبارک  فجر افتتاح و مورد بهره برداری ۲۸۶خانوار این روستا قرار گرفت.

محمد هادی میزان با ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن در سالهای بعد از انقلاب اضافه کرد : در سالهای بعد از انقلاب طرح هادی روستایی در ۸۰ روستای این شهرستان اجرا شده و ۲۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال در این حوزه هزینه شده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب اضافه کرد: واگذاری ۱۳ هزار و ۷۴۰ قطعه زمین به مساحت ۴ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع به جوانان فاقد مسکن در مناطق روستایی بخشی از خدمات انقلاب به مناطق محروم در این شهرستان است .

در این مراسم با اهدا لوح تقدیر از طرف دهیارو شورای اسلامی روستای بهروز آباد از مهندس میزان و مهندس حسن زاده کارشناس بنیاد مسکن تقدیر به عمل آمد.


چهل و یکمین بهار انقلاب و اجرای طرح های توسعه روستایی در شهرستان کازرون

جشن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در شهرستان کازرون فرصتی برای یاد آوری خدمات نظام اسلامی در محرومیت زدایی و توسعه دراین شهرستان است ، قاسم داوودی مدیر بنیاد مسکن این شهرستان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب بخشی از فعالیت های توسعه و محرومیت زدایی دراین شهرستان را تشریح کرد .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون  با بیان اینکه چرخ توسعه روستایی و محرومیت زدای یدر مناطق مختلف این شهرستان به گردش در آمده است اظهار داشت : احداث ۱۹۵ واحد مسکن محرومان در مناطق مختلف این شهرستان ، اعطای تسهیلات در قالب وام های حوادث ، بهسازی ، مقاوم سازی ، احداثی و تعمیری به تعداد ۳۲ هزار و ۵۸۶ فقره ، ساخت مسکن خودمالک به تعداد ۳۲۰۰ واحد در شش شهر اقماری شهرستان کازرون بخشی از فعالیت های توسعه در ۴۱ سال انقلاب در این شهرستان است .

داوودی به تهیه طرح هادی برای ۲۸۳ روستای شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح ها در ۱۶۵ روستای شهرستان کازرون اجرایی شده است .

وی همچنین به اجرای طرح سند دار کردن مناطق روستایی دراین شهرستان به عنوان طرحی مشترک با اداره ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۷۹۰ جلد سند مالکیت در قالب قانون ساماندهی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در این سالها صادر شده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون از تملک یک هزار و ۵۲۳ هکتار زمین در ۶۱ روستای شهرستان کازرون خبر داد و بیان داشت : در سالهای گذشته سه هزار و ۱۹۵ قطعه زمین به میزان ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع دراین شهرستان به متقاضیان واگذار شده است .


شهرستان پاسارگاد پیشتاز در اجرای طرح های توسعه روستایی

 مهندس پارسا ناظر عالیه دفتر مرکزی بنیاد مسکن کشور به همراه مهندس دانشی و مهندس راشد منش کارشناسان بنیاد از پروژه های در حال اجرا و اتمام یافته بنیاد مسکن در شهرستان پاسارگاد بازدید و روند این طرح ها را مورد ارزیابی قرار دادند .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، پروژه اجرای عملیات زیر سازی کامل و آسفالت معابر در روستای مبارک آباد شهرستان پاسارگاد با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰  میلیون ریال از محل اعتبار سیل ۹۸  در همین سال شروع و تا پایان دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

مهندس پارسا ناظر عالیه دفتر مرکزی بنیاد مسکن کشور در بازدید از این طرح ، شهرستان پاسارگاد را پیشتاز در اجرای طرح های توسعه روستایی دانست و اظهار داشت : این شهرستان در بسیایر از شاخص های توسعه روستایی فراتر از سایر مناطق عمل کرده است .

محمد متین کیا مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد نیز دئر حاشیه این بازدید ها با بیان اینکه شهرستان پاسارگاد استعداد کم نظیر در توسعه گردشگری روستایی دارد اظهار داشت : بسیاری از مناطق روستایی در این شهرستان دارای قابلیت ها یتوسعه گردشگری روستایی است و بنیاد مسکن متناسب با ظرفیت های موجود اقدام به شناسایی نقاط مستعد برای سرمایه گذاری و توسعه کرده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی و انقلاب مردمی و پیروزی های مردم در سالهای گذشته تا کنون چهره بسیاری از مناطق محروم دراین شهرستان متحول شده است .

وی با ارائه آماری از اجرای طرح های توسعه در این شهرستان گفت: یک هزار و ۱۷۷ قطعه زمین در این شهرستان به متقاضاین واگذار شده است و زمینه توسعه بسیاری از روستاها با اجرای طرح ها یهادی و. بازنگری دراین طرح ها انجام شده است .

متین کیا احداث مسکن شهری برای اقشار کم درآمد و متناسب با نیازهای موجود را از اقدامات بنیاد مسکن ذکر کرد و گفت: در سالهای بعد از انقلاب ۸۳۸ واحد مسکون یدراین شهرستان احداث و به متقاضیان واگذار شده است .


شهرستان لارستان و افق های پیش رو در توسعه روستایی

چرخ توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان  لارستان با تلاش نیروهای خدوم و جهادی بنیاد مسکن به گردش در آمده است ، بنیاد مسکن در این شهرستان  با اجرای طرح های توسعه روستایی ، محرومیت زدایی ،  صدور اسناد مالکیت و مقاوم سازی و بهسازی مناطق آسیب پذیر افق درخشانی در محرومیت زدایی و دستیابی به عدالت و بهره مندی از سهم متعادل توسعه بر جا گذاشته است .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیت های توسعه دراین شهرستان ارائه داد و بیان داشت : بنیاد مسکن در چهل و یک سال بعد از پیروزی انقلاب تصویر کاملی از توسعه روستایی و محرومیت زدایی دراین شهرستان ارائه کرده است .

زائری واگذاری زمین دراین شهرستان را از جمله شاخص های توسعه روستایی ذکر کرد و گفت: در سال جاری  283 قطعه زمین دراین شهرستان به متقاضیان واگذار شده و ۵۳ هکتار زمین نیز در راستای توسعه روستاها به تملک بنیاد مسکن در آمده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان صدور سند مالکیت شهری و روستایی با مشارکت و همراهی اداره ثبت اسناد و املاک را از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن برشمرد و گفت: در سال جاری بنیاد مسکن صدور ۹۸۰  جلد سند روستایی و شهری را با همکاری ادارات ثبت اسناد لارستان جویم و بیرم انجام داده است .

مهندس زائری دهه فجر را فرصتی برای بیان خدمات انجام شده به مردم در زمینه توسعه روستایی و تامین مسکن نیازمندان دانست و گفت: صدور۷۶۰ فقره پروانه  ساخت روستایی با نظارت ناظرین فنی بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی دراین شهرستان به میزان ۱۱۴ هزار و ۳۷۷ متر مربع از دیگر اقدامات در سال جاری بوده است

وی همچنین از اجرای  طرح بهسازی  روستایی دراین شهرستان خبر داد و گفت : در سال جاری در ۱۲ روستای این شهرستان طرح های یاد شده با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال اجرا شده است .