بدون ارتقاء توانمندی و بازتعریف نقش زنان در جامعه، هیچ تحول توسعه آفرینی شکل نخواهد گرفت.
بدون ارتقاء توانمندی و بازتعریف نقش زنان در جامعه، هیچ تحول توسعه آفرینی شکل نخواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س)،«زن» را مصداق دو حرف اول کلمه «زندگی» دانست و افزود: زن آغازگر زندگی و حامل قدرت آفرینندگی است. وی با نگاهی جامعه شناسانه علل تخریب منابع طبیعی کشور ،کمبود منابع آبی و بیماری ها را عدم […]

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س)،«زن» را مصداق دو حرف اول کلمه «زندگی» دانست و افزود: زن آغازگر زندگی و حامل قدرت آفرینندگی است.
وی با نگاهی جامعه شناسانه علل تخریب منابع طبیعی کشور ،کمبود منابع آبی و بیماری ها را عدم آگاهی و بی توجهی زنان به سلامت خود و بی توجهی ما به سلامت زنان دانست.
وی تصریح کرد: اگر بد اخلاقی جامعه را فرسوده است، علتش فرسودگی زنان است چرا که پیچ تنظیم تعاملات اجتماعی، از احساسات تا عقلانیت، در دست زنان به عنوان کارگزاران اول و اصلی توسعه است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز آغازگر بهبود شرایط را تحول در الگوهای فکری و رفتاری زنان دانست و بیان داشت: نقطه آغازین همه این‌ پیامدها، تحقق سلامت جسمی و روانی زنانی است که از نظر جسمی فرسوده و از نظر روانی آسیب دیده هستند.

وی ادامه داد: فارغ از مسایل کلان که نیازمند یک تحول فکری عمیق و بنیادین است هر حرکت اجتماعی موثری به شوق، انگیزه و انرژی فراوانی نیاز دارد و همه این ها مستلزم سلامت جسمی و روانی است.

او به بانوان حاضر توصیه کرد برای ایفای نقش اجتماعی و تاریخی خود از اصلاح الگوی سبک زندگی خود و تغییر پاردایم فکری شروع کنند و این شروع شادی و شادمانه زندگی کردن است.

رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با تاکید بر این مهم که تئوری‌های امروز توسعه بر محور توانمندسازی زنان استوار شده است،تصریح کرد: مادر به عنوان معلم اول هر کودک، اصلی‌ترین سرمایه‌گذار توسعه در هر کشور است چرا که اگر سرمایه‌گذاری مادران بر روی کودکانشان درست، کافی و مناسب باشد، کودکانی تربیت خواهند شد که توسعه آفرین خواهند بود.

دودمان یادآور شد: اگر زنان در همه ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به سلامت و تعادل برسند، جامعه ما به سلامت، تعادل و توسعه به معنای فرآیند تحول آفرین فکری و رفتاری خواهد رسید.
وی تحول در «الگوی تحرک» و «الگوی تغذیه‌» را مدنظر قرار داد و گفت: تحرکِ اندک و عادات تغذیه‌ای نامناسب، زنان ما را وارد یک «چرخه استهلاک بیولوژیک» کرده است که از همان سنین جوانی بخش بزرگی از نیرو و نشاط آن‌ها را، با درگیری در انواع بیماری‌های زودهنگام جسمی و روحی، می‌ستاند.
وی به فعالیت نهادهای مدنی مربوط به زنان اشاره داشت و افزود: تشکل‌ها و احزاب سیاسی باید از هم‌اکنون برای تبدیل حرکت خود به یک نهضت مدنی و نه یک جنبش صِرف سیاسی تلاش کنند.
او تصریح کرد: زنان باید توانایی گفت‌و گو را بیاموزند و برای این مهم باید گفتمان قوی و دیالوگ معین داشته باشند تا با تکیه بر آن، آگاهی بخشی و توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف را محقق نمایند.
وی درپایان مدیریت مردان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مردان اگر «توسعه خواه» هستند باید به فرایند توانمندسازی زنان کمک کنند چرا که توسعه بدون توانمندسازی زنان ممکن نیست.