جشنواره استعدادیابی بسکتبال بانوان برگزار شد
جشنواره استعدادیابی بسکتبال بانوان برگزار شد

جشنواره استعدادیابی بسکتبال بانوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و پیروزی انقلاب اسلامی به همت هیات بسکتبال استان فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طی چهار روز از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۲۵ بهمن‌ماه با حضور ۵۰ تیم پایه برگزار شد. این مسابقات که به منظور شناسایی استعداد‌های برتر فارس در عرصه […]

جشنواره استعدادیابی بسکتبال بانوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و پیروزی انقلاب اسلامی به همت هیات بسکتبال استان فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طی چهار روز از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۲۵ بهمن‌ماه با حضور ۵۰ تیم پایه برگزار شد.

این مسابقات که به منظور شناسایی استعداد‌های برتر فارس در عرصه بسکتبال بانوان صورت گرفت، در چهار رشته گروهی، سه‌نفره، پنج‌نفره و تیم نخبگان اجرا شد و با توزیع مدال و معرفی نفرات برتر به پایان رسید و ۵۰ ورزشکار برای عضویت در تیم‌ منتخب استان فارس و آمادگی به منظور شرکت در مسابقات آتی معرفی شدند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در حاشیه آیین استعدادیابی جشنواره بسکتبال بانوان با بیان اینکه در دوره جدید فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اهتمام ویژه ای برای پرداختن به مقوله شناسایی و ساماندهی استعدادهای ورزشی وجود دارد، گفت: این موضوع یکی در سال‌های گذشته از اولویت‌های شهرداری شیراز در زمینه ورزشی نبوده است و اخیراً با همراهی همکاران در شورای اسلامی شهر شیراز و نیز به همت ریاست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بیش از گذشته محقق شده است. 
احمد تنوری ابراز امیدواری کرد که برگزاری مسابقات استعدادیابی بتواند در هماهنگی و پیوند با نهادهایی همچون کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران سهم بیشتری را برای فارس و شهر شیراز در تیم‌های ملی به ارمغان آورد. 
وی اظهار کرد: ورزش بسکتبال از پیشینه‌ای طولانی در شیراز و استان برخوردار است. شهر شیراز از پیش از انقلاب نیز در زمره نخستین شهر‌های فعال در زمینه ورزش بسکتبال بوده است و باید بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: برگزاری رویداد‌های ورزشی جایگاه بسکتبال بانوان شیراز را به نقطه مورد انتظار و موجب رضایتمندی خواهد رساند.
رییس هیات بسکتبال استان فارس نیز در این مراسم ضمن  تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حوزه ورزش دگرگونی ایجاد کرده است و باعث شده که شیراز بتواند در میان دیگر کلان‌شهر‌های ایران در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی پیشگام باشد. 
فریدون رئیسی اظهار کرد: هیات بسکتبال استان فارس و شهر شیراز برای اعتلای بسکتبال استان فارس تلاش می‌کند، ورزشی که طی دو سه سال گذشته با تکیه بر وفاق و همدلی در مجموعه ورزش استان فارس و شهر شیراز شاهد شکوفایی بوده است. 
وی با اشاره به حضور مقتدرانه تیم‌های استان فارس در ۱۴ رده سنی در مسابقات ۵ نفره و ۸ رده سنی در مسابقات سه نفره و نیز قهرمانی مسابقات نخبگان کشور، ابراز داشت: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده ظرفیت بسکتبال استان فارس است. 
رئیس هیات بسکتبال استان فارس بیان کرد: بسکتبال بانوان نیز همواره سرآمد کشور بوده است و در چند سال گذشته با عنوان سه تیم برتر کشور مطرح بوده است.
رئیسی افزود: برگزاری مسابقات استعدادیابی به منظور شناسایی اعضای تیم‌های استان فارس صورت می‌گیرد؛‌ چراکه استان فارس پیش از این و در تابستان گذشته موفق شد ۸ نفر در رده پسران و ۱۰ نفر در تیم دختران در اردو‌های تیم ملی نماینده داشته باشد و از همین رو برگزاری این مسابقات آینده‌ساز ورزش بسکتبال فارس خواهد بود. 
وی حضور تیم بسکتبال فارس را در سوپر لیگ بانوان نشان‌دهنده ظرفیت ورزشی این استان دانست و گفت: ۶ استان در عرصه لیگ برتر بانوان تیم داری کرده‌اند که یکی از آنها فارس بوده است، همچنین کسب ۲ مدال در مسابقات قهرمانی آسیا در جاکارتا توسط ورزشکاران بسکتبالیست فارس رشد این ورزش را ثابت می‌کند.
رئیسی افزود: با اجرای طرح استعدادیابی و توجه به تیم‌های پایه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر شیراز امیدواریم با بررسی اصولی و در کنار حمایت شهروندان پاسخگوی خواسته‌های مردم فارس و شیراز در کسب عناوین برتر ورزشی باشیم.