اخبار پلیس فارس – ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸

مرد شیشه‌ای زن و مادر خود را به قتل رساند معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، مردی در شهرستان فسا به دلیل مصرف مواد مخدر از نوع شیشه، زن و مادر خود را کشت و متواری شد. سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان […]

مرد شیشه‌ای زن و مادر خود را به قتل رساند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، مردی در شهرستان فسا به دلیل مصرف مواد مخدر از نوع شیشه، زن و مادر خود را کشت و متواری شد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: صبح امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در روستای “فدشکویه” شهرستان فسا”، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی شیشه‌ای زن و مادر خود را با اسلحه به قتل رسانده و متواری شده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاتل متواری با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در هنگام عصبانیت ضمن کنترل خشم، مشکلات خود را با مراجعه به مراکز مشاوره حل و فصل کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق درآباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک خودرو پراید سرقتی و دستگیری یک سارق سابقه دار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری مرکزی این شهرستان، حین انجام ماموریت و گشت زنی در محور اصفهان به آباده، به یک خودرو پراید مظنون شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در ادامه با استعلام از مرکز دریافتند این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان “تیران و کرون” از توابع اصفهان بوده و راننده سارق آن می باشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و سارق را دستگیر کنند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ “رزمجویی”خاطر نشان کرد: از آنجائیکه رعایت نکردن نکات ایمنی و عدم استفاده از امکانات و تجهیزات هشدار دهنده، مهمترین عامل سوء استفاده سارقان می باشد، از شهروندان خواست تا با تجهیز کردن وسایط نقلیه خود به وسایل ایمنی مانند دزدگیر، ردیاب، سوییچ مخفی، قفل فرمان و پدال سارقان را از رسیدن یه اهداف شومشان ناکام بگذارند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمید جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از این کامیون، موفق به کشف ۷ دستگاه موتور پمپ آب، موتورسیکلت سه و چهار چرخ و ماشین لباسشویی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کنترل نکردن خشم منجر به قتل شد/دستگیری قاتل فراری کمتر از ۱۲ ساعت

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری قاتل فراری کمتر از ۱۲ ساعت پس از ارتکاب جرم در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره قتل در “تالارپارس ویلا” این شهرستان مطلع و سریعاَ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور ماموران انتظامی، اورژانس و قاضی کشیک ویژه قتل در محل وقوع جرم، مشخص شد ۵ نفر به هویت معلوم در یک تالار عروسی با یکدیگر درگیر شده‌اند و یک نفر از آنان بوسیله سلاح سرد به قتل رسیده است.

سرهنگ “بابایی” افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسیمطلع شدند کف قاتل پس از ارتکاب جرم به شهرستان شیراز متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق به شناسایی قاتل در خیابان “بنی‌هاشمی” شهرستان شیراز شده و با هماهنگی مقام قضائی، وی را در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر کردند، گفت: پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و وی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

پژو حامل تریاک در نی‌ریز زمین‌ گیر شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری ۴۰۵ و دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۳۹ کیلو تریاک خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یک سری کارهای فنی و پلیسی از حمل و جا‌به‌جایی مقداری تریاک توسط یک سواری ۴۰۵ مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران به محورهای مواصلاتی اعزام و ضمن برپایی ایست و بازرسی، یک سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۳۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص و یک نفر قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شد.

سواری سمند حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک سواری سمند و کشف ۴۷ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۷ کیلو تریاک کشف و یک نفر دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

واژگونی نیسان با  یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک وانت نیسان در محور مواصلاتی “فیروزآباد”، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی “فیروزآباد” به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک وانت نیسان با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “دهقانی” خاطر نشان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از جانب  راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

خانواده شهدا چشم وچراغ ملت هستند

فرمانده انتظامی خرامه در دیدار با خانواده شهیدان “ریسی و گاوکانی” اظهار داشت:خدمت به خانواده شهدا یک وظیفه همگانی است و خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبدالرسول جوکار” به همراه فرماندار، رئیس اداره بنیاد شهید و رییس اتاق اصناف با حضور در منزل دو شهید گرانقدر دفاع مقدس “صدرالله رییسی و آقاجان گاوکانی” از خانواده این شهیدان دلجویی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه در این دیدارها با اشاره به رشادت  شهدا و پاسداری از خون آنها، بر این نکته تاکید کرد که آسایش و آرامش امروز ما، نتیجه فداکاری و جانفشانی شهدا به وجود آمده است و این جوانان برومند با گذشتن از جان خود نگذاشتند ذره‌ای از ارزش های انقلاب اسلامی کاسته شود که این خود سند افتخاری برای ایران زمین است.

این مقام انتظامی صبر خانواده شهدا را الگویی برای تمام نسل ها برشمرد و گفت: قدردانی ویژه ما از پدران، مادران و همسران شهید است که علاوه بر تحمل غم از دست دادن عزیزشان، با استقامت و بردباری فرزندان آن شهدا را با تربیت دینی و اسلامی پرورش داده و به عالی ترین مدارج علمی رسانده که این باعث افتخار برای ایران اسلامی است.

سرهنگ جوکار خطاب به خانواده شهدا، خاطر نشان کرد: دشمن بداند که با شهادت هر دلاوری در این خاک مقدس، سلاحش بر زمین نمی ماند و در سنگر علم و مبارزه، نسل پاک آنها، راه شهدا را ادامه خواهند داد.

قتل پدر توسط پسر ۲۰ ساله با ضربات چاقو/ دستگیری قاتل که دارای اعصاب و روان بود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری قاتلی خبر داد که با ضربات چاقو پدر خود را به قتل رسانده بود.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در خیابان “دولت شرقی” شهرستان شیراز”، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولبه به این نتیجه رسیدند که پسر ۲۰ ساله به دلیل مشکلات اعصاب و روان با پدر ۵۴ ساله خود درگیر و با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده و متواری شده است.

سرهنگ “محمدی” با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را شناسایی و در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی  اقلید از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بهمن ماه با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و با هدف توسعه احساس امنیت، این طرح با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۶۶ نفر خرده فروش و معتاد مواد مخدر، در بازرسی از محل پاتوق آنان، ۲۷۷ گرم انواع مواد مخدر و یک هزار و ۶۰۰ عدد انواع قرص و داروی اعتیاد آور را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید خاطر نشان کرد: دستگیری ۱۹سارق و کشف ۲۲ فقره انواع  سرقت و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به اینکه پس از تکمیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف خودرو حامل سیگار قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف خودرو حامل ۲۳۹ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگار خارجی  قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم ستاد “کرامت اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی و کنترل راههای مواصلاتی، به یک پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “برومندی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲۳۹ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف و یک نفر دستگیر شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

هشدار پلیس فتا درخصوص ارسال لینک های آلوده

رئیس پلیس فتا استان در خصوص لینک‌های آلوده که از طرف افراد ناشناس به مناسبت تبریک ایام و مناسبت‌های خاص برای همشهریان ارسال می‌شود، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” ضمن تبریک ولادت با سعادت اسوه زنان عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) به شهروندان گفت: معمولا در عید‌ها و مناسبت‌های مختلف، در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های تبریک از طرف افراد ناشناس که حاوی یک لینک (پیوند) آلوده است ارسال و از دریافت کننده پیام می‌خواهند تا روی آن کلیک کنند.

این مقام انتظامی افزود: یکی از روش‌های نصب بدافزار بر روی سیستم‌های هوشمند(گوشی، تبلت و …) کلیک کردن برروی لینک‌های آلوده است که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌شود .

سرهنگ “سلیمانی” ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که ممکن است این پیام‌ها حتی با عنوان‌های اغواکننده از قبیل دریافت هدیه، دریافت شارژ رایگان به مناسبت عید و … ارسال شود که با کلیک کردن برروی این لینک‌ها، نرم‌افزارهای مخرب (بدافزار) بر روی سیستم‌ نصب که اغلب اینگونه بدافزارها ماهیت جاسوسی دارند.

وی گفت: برای جلوگیری از نصب اینگونه بدافزارها، شهروندان می‌بایست توجه داشته باشند که در صورت دریافت پیام‌های مشکوک از طرف افراد ناشناس که حاوی لینک‌های آلوده می‌باشد بر روی آن کلیک نکرده و همواره بر روی سیستم‌های خود یک برنامه آنتی ویروس قوی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش کنند.