اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فارس
اعلام نتایج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعلام نتایج هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد.

صابر سهرابی با بیان اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان برگزار شد، گفت: این آزمون به‌صورت همزمان و کشوری در روز جمعه، ۱۱ بهمن‌ماه جاری در ۳۵ نقطه فارس برگزار شد.

وی با تصریح اینکه بخش اول اعلام نتایج این آزمون روز ۱۴ بهمن‌ماه جاری انجام شد، افزود: بخش دوم این نتایج نیز ۲۳ بهمن‌ماه اعلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: نتایج این آزمون در سال از طریق سایت www.quranedu.ir اعلام عمومی شده است که شرکت‌کنندگان با مراجعه به این سایت می‌توانند نتایج آزمون خود را مشاهده کنند.

سهرابی با یادآوری اینکه در سال جاری ۷ هزار نفر از استان فارس در این آزمون شرکت کردند، گفت: این آزمون در سال جاری در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه مفاهیم و ترجمه قرآن، گروه معارف اهل بیت(ع) گروه حفظ قرآن و گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار شد.

وی بیان کرد: گروه مفاهیم و ترجمه قرآن شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره از کتاب تفسیر نمونه و ترجمه و درک معانی سوره بقره از مصحف شریف با ترجمه‌های متداول بود و گروه معارف اهل بیت(ع) نیز شامل حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از ۵۰ حکمت اول نهج‌البلاغه و خطبه ۱۹۳ و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) از ۱۰ دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بوده و گروه حفظ هم شامل ۹ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ کل از مصحف شریف بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان یادآور شد: دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین ۱ و ۲ در سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن کریم در سامانه مجازی حامیم به‌صورت الکترونیکی در ماه گذشته برگزار شدند.