مردم گام دوم انقلاب را بلندتر بردارند
مردم گام دوم انقلاب را بلندتر بردارند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مردم ایران باید منسجم و متحد همراه با امام مسلمین با و با تاسی از الگویی مانند حاج قاسم سلیمانی، گام دوم انقلاب را بلندتر و سریعتر بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شیراز افزود: مردم فارس و شیراز جزو اولین کسانی بودند که به نهضت امام خمینی(ره) پیوستند که بزرگانی همچون آیت الله دستغیب و آیت الله محلاتی با امام راحل بیعت کردند و مجاهدت مردم این استان همگام با دیگر مردم ایران منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.


وی ادامه داد: امروز از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا کنون ۴۱ سال می گذرد و ۴۱ سال حماسه، حضور، دلدادگی، جهاد، ایثار و عشق را از سوی مردم شاهد بودیم که مردم راه امام راحل و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردند.
امام‌جمعه موقت تهران به دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  در ۴۱ سال گذشته، گشایش، فتح، پیشرفت، سربلندی، استقلال، آزادی، معنویت، شکوه، عظمت و بصیرت و به میدان آمدن عاشفانه ملت ایران را شاهد بودیم.
علی‌اکبری افزود: در چهله اول انقلاب اسلامی، استان فارس و شیراز قهرمان، افتخار آفریدند که نماد ویژه این افتخار آفرینی ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید این استان است.
وی ادامه داد: ملت ایران گام نخست را به شایستگی برداشتند و اکنون آغاز گام دوم انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: سال ۹۸ اولین سال گام دوم انقلاب اسلامی بود، مردم ما گام دوم را به شایستگی برداشتند، این سال برای ملت ما سال عجیبی بود و یوم الله دیگری به فهرست روزهای خدایی ملت ما اضافه شد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: بزرگترین یوم الله امسال، ۴۰ روز پیش رخ داد که شهادت حاج قاسم سلیمانی بود؛ با این شهادت بزرگ و قیامتی که برپا شد معلوم شد مجاهدت، ایثار، معنویت، رشادت و اخلاق او نزد خداوند متعال پذیرفته است.
علی‌اکبری افزود: ییوست این شهادت بزرگ که سرآغاز اتفاق مهم و حساسی در تاریخ پیش روی ما است، حضوربی نظیر مردم ما در امتداد خط مقاومت در منطقه بود، این حضور ملت ما را برای اقدامات بزرگتر در گام دوم مهیا کرد.
وی ادامه داد: گام دوم انقلاب با خون مطهر شهدای مقاومت آغاز شد، این گام، گامی بلندتر، سریعتر و استوارتر خواهد بود و ملت ما تصمیمات بزرگی گرفتند.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگرچه در چله گذشته ملت ما همواره رو به جلو حرکت کرد و دشمنان ما رو به افول و زوال و آمریکای جنایتکار و جهانخوار و رژیم صهیونیستی رو به زوال و افول هستند اما در این مقطع تاریخی ما دهه فجر چهل و یکم را آغاز می کنیم که در این آغاز متفاوت ملت ما منسجم تر و عاشق تر از همیشه و بلندهمت تر از همیشه تصمیم گرفتند هم ایران عزیز را  با شایستگی بسازند وهم با همراهی ملت های منطقه، منطقه را مهیای یک پیشرفت بزرگ و شایسته کنند و هم به عنوان دست انتقام الهی، وارد رویارویی جدید با استکبار شوند.
 علی‌اکبری افزود: اولین سیلی به دست فرزندان رشید ملت ایران زده شد و هیبت پوشالی ابرقدرت قرن را در هم شکست و برای اولین بار بود که پایگاه آمریکایی مستقیم مورد ضربه قرار گرفت که البته این انتقام سخت نیست و آغاز انتقام است.
وی ادامه داد: ملت عزیز ما همراه با ملت منطقه دست از انتقام برنخواهند داشت تا آمریکای جهانخوار منطقه را رها کند و این منطقه از وجود نحس استکبار جهانی پاک شود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: قیام ملت عراق را دیدیم و مشاهده کردیم که هنوز نفس میرزای شیرازی دوم در ملت عراق خودش را نشان می دهد و چگونه با حضور میلیونی به میدان آمدند و این آغاز گام دوم انقلاب است.
 علی‌اکبری اظهارکرد: مردم فارس و شیراز در جریان نهضت اسلامی پیشگام و الگو بودند و توقع این است در گام دوم انقلاب این استان و شهر شیراز پیشگام و الگو باشند و در قدم هایی که برای سازندگی علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور برداشته می شود استان فارس باید هم خودش را بسازد و هم به سازندگی کشور کمک کند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نشانه حضور روش‌مند مردم در اداره کشور است.
 علی‌اکبری افزود: مردم عزیز ایران همیشه مشارکت بالایی در عرصه انتخابات داشتند که امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز حماسه ای بیافرینند و به اسم حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس پای صندوق های رای بیایند.
وی ادامه داد: توقع این است که این‌بار مجلسی قوی تر و کارآمدتر برای گام دوم به میدان برود، انتخابات پیش رو اولین انتخابات در چله دوم انقلاب اسلامی که توقع است مردم به چهره‌های شجاع، امتحان داده، پاک، مردمی و اهل تدبیر رای دهند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امتحان منطقه ای ما در گام دوم انقلاب، دفاع از آرمان فلسطین است که این دفاع بعد از جریان معامله قرن که اقدامی احمقانه و شکست خورده است باید قوی تر از همیشه دنبال شود.
حجت الاسلام علی اکبری در ادامه اظهارکرد: مسیر پیش روی ما با الهام از حاج قاسم سلیمانی باید ادامه پیدا کند، بعد از شهید سلیمانی مسوولان ما باید مردمی تر، مجاهدتر و خدوم تر باشند و خدمات بهتری از آن ها باید به مردم برسد.
وی ادامه داد: همچنین باید مراقب باشیم انتخابات های پیش رو صف های ما را نشکند چرا که شهادت سردار سلیمانی باردیگر ما را متحد کرد.

مردم شیراز همگام با دیگر مناطق استان فارس و کشور روز سه‌شنبه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی راهپیمایی در مسیر میدان نمازی تا چهار راه زند (شریان اصلی و فرهنگی تاریخی مرکز شهر شیراز)  بر حمایت خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند و در اربعین شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بر تداوم راه وی و دیگر شهدای والامقام در صیانت از انقلاب اسلامی تاکید کردند.
“تا پای جان حامی انقلابیم، پیرو خط رهبر و امامیم”، “خط مقاومت همیشه زنده است، انتقام شهیدان را از آمریکا می‌گیریم” و “تا انقلاب مهدی، نهضت ادامه دارد” از شعارهای انقلابی مردم شیراز بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
خالی ماندن یک کرسی از پنج کرسی استان فارس در مجلس خبرگان رهبری پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه فقید شیراز سبب شد که همزمان با این انتخابات، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز با هدف انتخاب نماینده دیگر استان در این مجلس برگزار شود.