طرح های توسعه روستایی استان فارس امسال در دهه فجر شاخص و چشمگیر است
طرح های توسعه روستایی استان فارس امسال در دهه فجر شاخص و چشمگیر است

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت : طرح های توسعه روستایی از جمله بازنگری  و اجرای طرح های هادی روستایی ، مقاوم سازی بافت های فرسوده ، صدور اسناد مالکیت و بهسازی وبهره برداری از واحد های  نوسازی واحد های […]

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت : طرح های توسعه روستایی از جمله بازنگری  و اجرای طرح های هادی روستایی ، مقاوم سازی بافت های فرسوده ، صدور اسناد مالکیت و بهسازی وبهره برداری از واحد های  نوسازی واحد های آسیب دیده از حوادث سیل در این استان شاخص و چشمگیر است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس زمانی ، دهه فجر را فرصتی برای بازگویی و انعکاس عملکردهای دستگاههای اجرایی دانست و اضافه کرد : در دهه فجر امسال با اعتباری معادل ۸۰۵ میلیارد ریال ۲۰۰ طرح هادی روستایی در استان فارس اجرا یا بازنگری می شود ، این طرح ها در همه شهرستان های فارس وجود دارد و از سال ۹۶ کلید خورده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت: صدور ۱۴ هزار و ۹۴۳ جلد سند در مناطق روستایی و واگذاری ۷ هزار و ۸۹ قطعه زمین دراین مناطق بخشی دیگر از فعالیت های توسعه روستایی است که در دهه فجر امسال به ثمر می نشیند .

مهندس زمانی همچنین از اجرای طرح مقاوم سازی و و بازسازی ۱۲ هزار و ۱۵۱ واحد روستایی با بهره گیری از ۲۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: این طرح ها از سال گذشته و امسال آغاز شده و اکنون با اجرای طرح در اختیار صاحبان آنها قرار گرفته و زمینه استفاده از واحد ها فراهم شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در سال جاری کمک های بلاعوض پرداختی به واحدهای مسکن روستایی و بازسازی پس از حوادث رشد چشمگیر داشته است و ۸۳۰۴ واحد از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره مند شده اند .

مهندس زمانی در ادامه تامین مسکن شهری برای طبقات و اقشار مختلف با سطوح درآمدی مختلف را از کارکردهای بنیاد مسکن برشمرد و گفت: با اجرای پروژه مسکونی نشاط در منطقه سلطان آباد شیراز نگرش متفاوتی به تامین مسکن شهری ایجاد دشه است ، این طرح علاوه بر اینکه در ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز تاثیر بسزایی دارد به عنوان یک الگوی قابل اعتنا در احداث مسکن زیبا و مستحکم نیز مطرح است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: امسال با صرف ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات و ۷۵ میلیارد ریال خودیاری و آورده متقاضیان و در مجموع با ۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار پروژه ۹۶ واحدی نشاط شیراز پیشرفت چشمگیر داشته است ، این طرح با ۱۱۰۵۶متر مربع متراژ کل ساختمان ها در قالب ۲بلوک شش طبقه قالب تونلی در حال احداث است .

مهندس زمانی همچنین پروژه کوثر سلطان آباد۳ که در قالب ۳۲واحد احداث شده را از طرح های چشمگیر در حوزه مسکن شهری دانست و گفت: این طرح با بهره گیری از ۲۵میلیارد و ۹۳۹میلیون ریال تسهیلات و ۱۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خودیاری و آورده متقاضیان و در مجموع با صرف ۳۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال اعتبار در حال اجرا است و زمینه واگذاری آن فراهم شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : در این طرح    3008متر مربع متراژ کل ساختمان ها در قالب ۹بلوک دو طبقه اسکلت بنائی اجرا شده و ۳۸ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند .

مهندس زمانی همچنین کلنگ زنی پروژه ۱۴۰واحدی بوم محله نشاط سلطان آباد را از طرح های دهه فجر امسال برشمرد و گفت: در این طرح ۱۶۸۰۰متر مربع متراژ کل ساختمان ها در قالب بلوک های ۲طبقه اسکلت بتونی اجرا شده که با ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۸۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان و در مجموع با ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و ۱۴۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : کلنگ پروژه ۲۲۴واحدی نشاط سلطان آباد به زمین می خورد ، در قالب این طرح ۲۰۱۶۰متر مربع   ساختمان   در قالب بلوک های قالب تونلی ۶ طبقه احداث خواهد شد ، این طرح با بهره گیری از ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۳۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آورده متقاضیان و در مجموع با ۴۰۳ میلیارد ریال اعتبار کلید می خورد و ۲۲۴ خانوار از خدمات آن بهره مند می شوند .