پایان هفتمین جشنواره درون دانشگاهی
پایان هفتمین جشنواره درون دانشگاهی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی : در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارفرما هستیم هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی که به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس در شیراز برگزار شده بود روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸ با حضور دکتر محمد حسین امید ، رئیس […]

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی : در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارفرما هستیم
هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی که به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس در شیراز برگزار شده بود روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸ با حضور دکتر محمد حسین امید ، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر محمد هادی عسکری ؛ مدیر کل فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات فناوری، دکتر سید احمد رضا پیش بین ؛ معاون فرهنگی و دانشجویی، احمد دارابی ؛ مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، دکتر همایون روحیان؛ سرپرست اداره کل امور دانشجویی، دکتر محمد علی گودرزی ؛ رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی ، دکتر مسعود خداپناه ؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خوزستان ، دکتر مهدی نوری پور ؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد کهکیلویه و بویر احمد ، دکتر حبیب شریف ؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، حجت اله رضایی؛ مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، دکتر مظاهر بابایی ؛ رئیس جهادانشگاهی استان فارس و حجت السلام و المسلمین مهدی عابدی ؛ مدیر گروه معارف منطقه ۷ دانشگاه، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس و جمعی از دانشجویان به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، در این مراسم که در سالن همایش های مجتمع طلاییه شیراز برگزار شد، دکتر محمد حسین امید؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه یک دانشگاه کارآفرین بوده و از دانشگاه های نظری موفق تر عمل کرده است.
وی به هفتمین جشنواره دورن دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کابردی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که در پایان ۳۳ اثر در ۱۱ حوزه موفق به کسب رتبه شدند.
دکتر امید با بیان اینکه برگزاری جشنواره های حرکت سکویی برای پرواز دانشجویان است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم، بلکه هدف اصلی ما تربیت کارفرما است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانشگاه ما به دنبال این است دانش آموخته‌ای تربیت کند تا پس از فارغ التحصیلی کار راه اندازی کرده و چند نفر دیگر را مشغول به کار کنند.
دکتر محمد حسین امید تاکید کرد: در دانشگاه جامع علمی کابردی معتقدیم دانشجو باید به دولت کمک کند و با مدرسان کار کشته و خبره که در دانشگاه فعال هستند ایده های آنان را در تمام زمینه ها به سمت تجاری شدن سوق دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کابردی فعال است گفت: در مراکز آموزش علمی کاربردی خوشه شغلی تعریف می شود تا در هر خوشه شغلی کشور متخصص تربیت شود و به سمت تخصصی شدن دانشگاه حرکت کنیم.
این مسئول تصریح کرد: بازنگری رشته ها در دست اقدام است و هر رشته ای را ببینیم که دانشجو از آن استقبال نمی کند را حذف کرده و رشته های دیگر را جایگزین می کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بالای ۷۵ درصد دانش آموختگان ما شاغل بوده و حدود ۴۰ درصد آنان در رشته هایی که تحصیل کرده‌اند شاغل هستند که باید این عدد را بالاتر برده و به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال است که درخواست ما از دانشجویان این است با توجه به تسهیلاتی که پیش بینی شده به سمت راه اندازی کسب و کار باشند.
دکتر امید گفت: همچنین مراکز مشاوره کارآفرینی در اختیار دانشجویان است تا از این فرصت و ظرفیت استفاده کرده و ایده های خود را تجاری کنند.
دبیر هفتمین جشنواره درون دانتشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس گفت: افزایش کیفت آثار ارسالی از نقاط قوت هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کابردی بود.
دکتر حبیب دانش منش در این مراسم با گرامی داشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس امسال افتخار میزبانی از هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی را داشت که امیدواریم در مدت سه روز که در شیراز برگزار شد توانسته باشیم خدمات مناسب را به مهمانان داده باشیم.
دکتر حبیب دانش منش تصریح کرد: بیش از ۸۵۰ طرح از کل کشور برای رقابت در این جشنواره دریافت شد که در پایان در گروه های ۱۱ گانه سه نفر برگزیده شدند.
دکتر دانش منش تلاش برای پویایی و مشارکت دانشجویان در توسعه کشور را یک ضرورت توصیف و خاطرنشان کرد که نیاز امروز دانشگاه حرکت به سمت نسل سوم است.
وی گفت: در این جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی مناطق ۹ گانه دانشگاه جامع علمی کاربردی دستاوردها و آثار خود را با موضوعات اختراع، کتاب، نشریه، محتوای دیجیتالی، پژوهش، فعالیت خلاقانه و کار آفرینی به نمایش گذاشتند، گفت: این جشنواره با هدف شناساندن پتانسیل علمی دانشگاه و با محورهای انجمن‌های علمی برگزیده، رویداد علمی، بخش ویژه، کار آفرینی، پژوهش، کتاب، اختراع، نشریات علمی، مسابقات علمی، فضای مجازی و فعالیت علمی خلاقانه برگزار شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس خاطرنشان کرد: تلاش شد فرآیند داوری به بهترین شکل ممکن برگزار شود و نتایج نیز بدون هیچ دیدگاه خاص داوری و مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات فناوری: برنامه های فرهنگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقاء یافته است
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در چند سال گذشته برنامه های فرهنگی در این دانشگاه با نگرش جدید در حال برگزاری است و رشد موثر یافته است.
دکتر محمد هادی عسکری در مراسم اختتامیه جشنواره درون دانشگاهی حرکت ، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است که در آن علم و کاربرد باهم به صورت توام اتفاق می افتد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آنچه امروز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع مشارکت دانشجویان در فعالیت و برنامه های فرهنگی است، اینکه دانشجویان می پذیرند در کنار فعالیت های علمی وارد فعالیت های فرهنگی شوند این برای ما پدیده فرهنگی و ارزشمند است.
مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود باید هرچه می توانیم زمینه فعالیت های امیدآفرین را در دانشگاه ها ارتقاء داده و هر نوع فعالیت و برنامه فرهنگی باید با نیاز مخاطب برگزار و استمرار داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید هر فعالیتی که در دانشگاه برگزار می شود تولید امید و کنش را به دنبال داشته باشد تا سبب ارتقاء فعالیت های کمی و کیفی در دانشگاه باشد.
دکتر عسکری همچنین به موضوع حمایت از دانشجویان عضو انجمن های علمی و ایده های آنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه آیئن نامه ای تدوین شده تا مراکز رشد دانشگاه ها از طرح های برجسته انجمن های علمی و دانشجویی حمایت کنند.
این مسئول تصریح کرد: طراحی و راه اندازی سامانه جامع نشریات دانشجویی و تدوین آئین نامه حمایت از کانون های فرهنگی که دستور العمل آن نیز تنظیم شده از برنامه هیا شاخص فرهنگی است که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود.

رئیس بنیاد نخبگان فارس : دانشگاه جامع علمی کاربردی در مسیر دانشگاه نسل سوم حرکت کرده است
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور به دلیل نداشتن مهارت جذب بازار کار مرتبط با تخصص خود نمی‌شوند،گفت: آموزش مهارتی و دانشگاه‌های نسل سوم را از مهمترین نیازهای امروز جامعه برشمرد.
دکتر حبیب شریف با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود که در مسیر دانشگاه نسل سوم حرکت کرده است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین محسوب می‌شود که نسل قبل از دانشگاه نسل سوم است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اضافه کرد: امروز انقلاب صنعتی چهارم در جهان بر مبنای هوش مصنوعی شکل گرفته اما در ایران ما هنوز گیر ارائه مدرک دانشگاهی با روش سنتی هستیم.
مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: دانشجویان از اقشار مهم جامعه هستند که نقش آنان سبب رونق در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می شود.
حجت رضایی به برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: درخواست ما از دانشجویان این است تا با ایجاد یک فضای فرهنگی زمینه حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان را در انتخابات فراهم کنند.
وی با قدردانی از برگزار کنندگان هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی در شیراز گفت: این جشنواره ها آغاز خوبی برای آشنایی دانشجویان با فضای کسب و کار و تبدیل ایده های آنان به ثروت است.
بر اساس این گزارش، در این مراسم از برگزیدگان هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جانباز علی قائدیان از کارکنان مرکزآموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارس که در ناآرامی های اخیر دچار آسیب شده بود، با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.