طرح پایتخت کتاب جریانی خلاق برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی
طرح پایتخت کتاب جریانی خلاق برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جمع خبرنگاران و آیینی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد و «شیراز»، به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی گردید؛ طرح پایتخت کتاب ایران را حرکتی نوین، خودجوش و خلاق برای احیای مطالعه کتاب و کتابخوانی دانست و حمایت های استاندار […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جمع خبرنگاران و آیینی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد و «شیراز»، به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی گردید؛ طرح پایتخت کتاب ایران را حرکتی نوین، خودجوش و خلاق برای احیای مطالعه کتاب و کتابخوانی دانست و حمایت های استاندار فارس را در این کسب افتخار شایان توجه اعلام داشت.

سید احمد احمدی‌زاده با اشاره به اینکه شیراز نام شهری در استان فارس می‌باشد که در سرتاسر آن می‌توان پیوند تاریخ و فرهنگ و هنر را به تماشا نشست، گفت: نام این شهر با نام شعرای بزرگ ایران همچون سعدی و حافظ گره خورده و در دوران پیشین نیز عنوان پایتخت سرزمین کهن ایران را به خود اختصاص داده و روز به روز رونق یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: شیراز پر افتخار، جلوه‌گاه با شکوه خداوندی و مرکز تلألو انوار الهی فرزندان موسی بن جعفر (ع) است. شیراز شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه است. شهر شعر و ادب شهری در جنوب غربی ایران که برای ایرانیان نماد فرهنگ و هنر و برای گردشگران خارجی شهری نام آشناست.

طرح پایتخت کتاب جریانی خلاق برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

احمدی‌زاده گفت: طرح پایتخت کتاب ایران به عنوان حرکتی نوین و مؤثر و خودجوش و خلاق برای احیای مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب می‌گردد و این افتخار که نصیب شیراز گشته است؛ نشان از همت بلند اهالی فرهنگ، ادب، دوست‌داران و مروجین کتاب و مسئولان فرهنگی شیراز و استان است و امیدواریم تا باعث آشتی بیش از پیش مطالعه در نسل امروز و کسب علم و دانش و هنر گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک‌تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف اجرای پایتخت کتاب ایران بوده، اظهار داشت: دانایی‌محوری و توسعه فرهنگ کتابخوانی بایستی مهمترین هدف چشم‌انداز آینده و حال کشور باشد.

احمدی‌زاده خاطر نشان کرد: با وجود گسترش و رواج تکنولوژی و رسانه‌های ارتباطی مختلف، کتاب به عنوان اصلی‌ترین ابزار انتقال اطلاعات همچنان جایگاه ویژه‌ای دارد و تاکید بر ضرورت مطالعه، بهترین راه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و با توجه به اینکه کتاب ریشه همه تحولات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، بیان ضرورت مطالعه بهترین راه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و در میان کسانی است که به ضرورت مطالعه پی نبرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: فارس دارای سرمایه‌های بزرگ ادبی و فرهنگی در همه بخش‌هاست که توانسته در سطح ملی و بین‌المللی با رویکردهای فرهنگی، ادبی و هنری بدرخشند و امروز همه باید برای شناساندن این سرمایه‌های بزرگ به فرزندان تلاش کرده و فرهنگ غنی و ملی خود را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

احمدی‌زاده در پایان با ابراز خوشنودی از همراهی و همفکری همه دست‌اندرکاران و مسئولان ارشد استان و شیراز با بیان اینکه در این امر مهم همه نهادها و مراکزی فرهنگی، مردم کتاب دوست و شهروندان و فرهنگیان سهیم بوده‌اند، گفت: با سپاس و تقدیر از تمام کسانی که به هر نوعی در این کسب افتخار مشارکت و هم‌اندیشی داشته‌اند، کمال تشکر را داشته و از خدای مهربان توفیق روز افزون‌شان را خواهانم.