شهرداری شیراز در بودجه ۹۹ بسیاری از اشکالات گذشته را برطرف کرده است/ در بودجه ۹۹ برای تکالیف شهرداری برنامه زمان‌بندی دقیق تعیین می‌کنیم
شهرداری شیراز در بودجه ۹۹ بسیاری از اشکالات گذشته را برطرف کرده است/ در بودجه ۹۹ برای تکالیف شهرداری برنامه زمان‌بندی دقیق تعیین می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز در بودجه ۹۹ بسیاری از اشکالات گذشته را برطرف کرده است، تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که در بودجه ۹۹ شاهد رعایت دقیق اصول بودجه‌نویسی باشیم. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در یکصد و بیست […]

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز در بودجه ۹۹ بسیاری از اشکالات گذشته را برطرف کرده است، تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که در بودجه ۹۹ شاهد رعایت دقیق اصول بودجه‌نویسی باشیم.


به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در یکصد و بیست و دومین جلسه صحن علنی شورا با تبریک فرارسیدن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با تاکید بر این مهم که یکی از مسئولیت‌ها و وظایف آحاد ملت به‌ویژه مسئولان و نمایندگان مردم بازخوانی اهداف و شعارهایی است که در طول روزهای تاریخی انقلاب ۱۳۵۷ سر داده شد، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را مبین آن چیزی دانست که ملت ایران به‌دنبال آن بودند.
وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری، مردم و اسلام بود، افزود: رمز پیروزی انقلاب وحدت، انسجام و توجه به تمام این مقوله ها با هم بوده و ادامه راه نیز بر همین اساس ممکن است، به همین دلیل عنوان می‌شود هر اقدامی که موجب تضعیف یکی از این عناصر پیروزی شود موجب مخدوش شدن شعار انقلاب و انحراف از مسیر اصلی خواهد شد.
موسوی ادامه داد: اینکه تا کجا ما و مدیران و مسئولان به شعارهای انقلاب و اهداف آن پای‌بند بوده و خواهیم بود را باید ارزیابی کنیم، اینکه چه قدر به تعهدات خود در مقابل مردم عمل کرده‌ایم، اینکه چه قدر به آنها اعتماد داریم و اینکه چه قدر آنها ما را قبول دارند؛ همه سوالات کلیدی است که باید مدنظر قرار داده و بی‌توجهی به هر کدام از آنها خطرناک است.
رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع پیش‌بینی متمم و همچنین کلیات بودجه سال ۹۹، ضمن قدردانی از شهرداری در تقدیم به موقع متمم و لایحه بودجه ۹۹ به شورا، گفت: ایجاد نظم در ارائه متمم و لایحه بودجه ۹۹ در حالی است که سال‌های گذشته به این صورت نبوده و بنابراین لازم است از روسای کمیسیون‌ها، دبیران کمیسیون‌ها و کارشناسان شورا که با تعامل خوب و همکاری متقابل متمم و کلیات بودجه را بررسی کردند، تشکر کنم.
موسوی اضافه کرد: با تجربه‌ای که از اصول بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی در دو سال گذشته و سال‌های پیش از آن داریم، شهرداری در رعایت اصول بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی بسیاری از اشکالات گذشته را برطرف کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۸ حدود هشتاد تکلیف برای شهرداری تعیین شده بود که بخش عمده‌ای از آنها انجام شده و یا در حال انجام است، این مهم را پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته توصیف کرد و افزود: البته ما باید تلاش کنیم تعداد تکالیف را در بودجه ۹۹ کاهش داده اما نسبت به تعیین جدول زمان‌بندی اجرای آنها توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بودجه ۹۹ باید نشان‌دهنده اوج تجربه شورای پنجم و شهرداری در تدوین و تصویب بودجه باشد و امید می‌رود در بودجه ۹۹ شاهد رعایت دقیق اصول بودجه‌نویسی باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه اصول مهمی همچون شفافیت از رویکردهای شورای پنجم بوده است، تصریح کرد: ما باید به روشنی درآمدها و هزینه‌ها را در بودجه ببینیم و حساب و گردش مالی همه شرکت‌های وابسته شهرداری و سازمان‌ها را در این بودجه در نظر بگیریم.
موسوی یادآور شد: پیش از این از شهرداری درخواست شده بود میزان دقیق بدهی، دیون، تعهدات و مطالبات شهرداری چه در هنگام تحویل از شهردار قبل و چه امروز که می‌خواهیم بودجه ۹۹ را مصوب کنیم، به شکلی شفاف ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های اصلی فساد و تبعیض، عدم شفافیت است، اظهار کرد: تکالیف بودجه ۹۹ باید ضمانت اجرای انجام و تحقق بودجه ۹۹ باشند که در این خصوص شهرداری شیراز هرچند اقدامات بسیار خوبی انجام داده اما کافی نیست.
موسوی وضعیت پروژه‌ها را یکی از مباحث جدی در بودجه ۹۹ توصیف کرد و با تاکید بر اینکه بودجه ۹۹ باید به نحوی تدوین و تصویب شود که مکانیزم اطمینان‌بخشی از روند پیشرفت پروژه‌ها را ارائه کند، اضافه کرد: ما باید در موضوع پروژه‌های اولویت‌دار، تخصیص اعتبار و رعایت صرفه و صلاح مردم دقت کرده و امیدداریم این بودجه بتواند زمینه خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر را به مردم و شهروندان شیرازی فراهم کند.
پایان خبر/