بهره برداری از ۱۲۰ پروژه گازرسانی شهری و روستایی و ۲۹۱ پروژه صنعتی خرد و کلان در دهه فجر
بهره برداری از ۱۲۰ پروژه گازرسانی شهری و روستایی و ۲۹۱ پروژه صنعتی خرد و کلان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز فارس از افتتاح ۱۲۰ طرح گاز رسانی به ۱۱۸ روستا و دو شهر استان  و همچنین ۲۹۱ پروژه صنعتی خرد و کلان به ارزش ۳۸۷ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد. غلامعباس حسینی یکشنبه ۱۳ بهمن در یک کنفرانس خبری، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح […]

مدیرعامل شرکت گاز فارس از افتتاح ۱۲۰ طرح گاز رسانی به ۱۱۸ روستا و دو شهر استان  و همچنین ۲۹۱ پروژه صنعتی خرد و کلان به ارزش ۳۸۷ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

غلامعباس حسینی یکشنبه ۱۳ بهمن در یک کنفرانس خبری، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح شرکت گاز استان فارس در دهه مبارک فجر امسال، اظهار کرد: از ۲ هزار و ۴۵۲ روستای مشمول گازرسانی در فارس،  ۲ هزار و ۲۰ روستا تاکنون گازدار شده‌اند.

او تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از شبکه گازرسانی به ۳۷ روستای در دست اجرای فارس، متوسط ضریب برخوداری از گاز طبیعی در استان به ٨٩ درصد خواهد رسید و ٩١ روستا برای گازرسانی در سال آتی باقی خواهند ماند.

 
مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: تکمیل گاز رسانی به ۲ شهر (خانمین و کامفیروز)، گاز رسانی به ۱۱۸ روستا، نصب ۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و اجرای ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی پلی اتیلن و فلزی  و ۲۹۱ طرح صنعتی جزء و عمده با اعتباری معادل ۳۸۷ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌های افتتاحی امسال در دهه فجر است.

حسینی همچنین با اشاره به مجموع عملکرد گازرسانی در سال ۹۸ در استان، گفت: گاز رسانی به ۵ شهر، ۳۰۰ روستا و ۵۰۰ طرح صنعتی جزء و عمده با مجموع سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد تومان در طول یکسال انجام شده است.

او با اشاره به عملکرد شرکت گاز استان فارس در طرح ضربتی گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای گازرسانی به شهر خاش و کارخانه سیمان با اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۴ ایستگاه تقلیل فشار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان که تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته حدود ۳۶ هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حسینی اضافه کرد: فاز دوم گازرسانی به سه شهر دیگر و ۶۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان نیز در دست انتخاب پیمانکار است.

او همچنین تعداد کل شهرهای فارس را ۱۱۰ شهر اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۰۰ شهر تاکنون گازرسانی شده و عملیات گاز رسانی به ۱۰ شهر دیگر نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به وجود و فعالیت ۸ هزار و ۷۵۵ صنعت در استان نیز بیان کرد: ۸ هزار و ۱۴ صنایع گازرسانی شده و عملیات گاز رسانی به ۲۹۸ صنایع در دست اجراست.

حسینی تعداد جایگاه‌های گازرسانی CNG را  ۱۴۴ جایگاه عنوان کرد و گفت: تاکنون به ۱۳۳ جایگاه گازرسانی شده و ۳ جایگاه دیگر نیز در دست اجراست.

او همچنین تعداد کل شهرک‌های صنعتی استان را ۶۶ شهرک اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۴ شهرک در سطح استان گاز رسانی شده و ۷ شهرک دیگر نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین متوسط ضریب  برخورداری از گاز طبیعی شهرهای فارس را ۹۸.۹ اعلام کرد.

حسینی همچنین از مطالبه ۲۴۰ میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی به شرکت گاز استان خبر داد و گفت: این بدهی مربوط به ۲ ماه این صنعت است.

او یادآور شد: بیشترین مطالبات ما پس از پتروشیمی‌ها مربوط به کارخانه‌های سیمان و پس از آن ۲۰ درصد از مشترکان خانگی و ادارات دولتی است.