تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» کانون های مساجد را به جایگاه واقعی خود می رساند
تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» کانون های مساجد را به جایگاه واقعی خود می رساند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تشریح مزایای اجرای نخستین رویداد ملی «فهما»،گفت: تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» در سال ها آتی کانون های فرهنگی هنیر مساجد را به جایگاه واقعی خود می رساند. به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین […]

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تشریح مزایای اجرای نخستین رویداد ملی «فهما»،گفت: تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» در سال ها آتی کانون های فرهنگی هنیر مساجد را به جایگاه واقعی خود می رساند.


به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز (۷بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در شیراز گفت: «فهما» مخفف پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران و رویداد ملی است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای تهیه و ارائه آمار دقیقی از فعالیت های کیفی و کمی کانون های تحت پوشش با مشارکت بیش از۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد در حال اجراست.


وی افزود: طی فرصتی که در قالب این طرح تحت عنوان « زیست ‌بوم مجازی بچه‌ های مسجد» فراهم شد، کانون های مساجد اطلاعات کانون و فعالیت های صورت گرفته را در سامانه ای به نشانی https://bachehayemasjed.ir بارگذاری کردند و هم اکنون با پایان یافت فرصت ثبت برنامه ها، ارزیابی فعالیت های کانون های مساجد آغاز شده است.


حجت الاسلام امیدی از همکاری بیش از یک هزار و ۲۳۶ کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان فارس در اجرای این رویداد ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۸ نشست آموزشی و توجیهی از ۲۶ آذرماه الی ۲۶ دی ماه در شیراز و شهرستان های استان فارس به منظور آشنایی مدیران کانون ها با این رویداد ملی و چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد با همکاری رابطین شهرستانی طرح و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تشریح مزایای اجرای نخستین رویداد ملی «فهما»، تاکید کرد: آمار و اطلاعات به دست آمده از فعالیت های اجرایی کانون های مساجد امکان رصد، پایش و ارزیابی را دارد و این امر می تواند زمینهی تصمیم‌گیری صحیح و موثر مسئولان و متولیان نهاد های ذیربط به ویژه در حوزه فرهنگ، هنر و دین را فراهم آورد.


وی همچنین با اشاره به اینکه این رویداد برکات زیادی دارد و می تواند ظرفیت های عظیم مساجد را معرفی کند، اظهار داشت: «فهما» رویدادی است که صدای بچه های محروم کانون های مساجد را به گوش مسئولین می رساند و می تواند زمینه احیای کارکرد های فراموش شده مساجد را فراهم کند.