قاتل خاموش در شیراز جان ۱ نفر را گرفت
قاتل خاموش در شیراز جان ۱ نفر را گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز از مرگ یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در شیراز خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه روز گذشته در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر حادثه گاز گرفتگی ،نیروهای امدادی ایستگاه ۵ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند . […]

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز از مرگ یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در شیراز خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه روز گذشته در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر حادثه گاز گرفتگی ،نیروهای امدادی ایستگاه ۵ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند .
علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی در این باره گفت : طبق کارشناسی های صورت گرفته مشخص شد که این افراد بر اثراستفاده از لوله آکاردئونی وعدم تخلیه گاز منواکسید کربن وسیله گرمایشی مورد استفاده، دچار مسمومیت و در نهایت منجر به گاز گرفتگی شده است .
وی افزود: مرگ پدر خانواده توسط کارشناسان تیم های اورژانس ۱۱۵ که در محل حوادث حضور داشتند تأیید و سرانجام جسد وی با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال داده شد و فرزندان ۲۳ و ۱۵ ساله و مادر این خانواده توسط عوامل اورژانس حاضر در منطقه به بیمارستان اعزام شدند .
وی در ادامه به تبیین شرایط و نحوه مقابله با موضوع مسمومیت با گاز منواکسد کربن اشاره و بیان داشت: هر ساله با آغاز فصل سرما بخشی دیگر به وظایف مأموریت سازمان آتش نشانی اضافه می‌شود و آن امداد و نجات جان افرادی است که دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده‌اند.
عدلو با اشاره به اینکه خطرات گاز منواکسید کربن بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: اغلب افراد در مواجه با گار منواکسید کربن دچار کاهش سطح هوشیاری با درجات مختلف می‌شوند که برخی از مواقع منجر به فوت فرد می‌شود.
وی همچنین به ملزومات راه‌اندازی وسایل گرمایشی نیز اشاره کرد و گفت: تنها توجه به چند نکته کوچک می‌تواند از بروز بسیاری از مصدومیت‌ها به وسیله گاز منواکسید کربن جلوگیری کند و توجه به نحوه سوختن شعله بخاری، توجه به مسدود نبودن دودکش بخاری و همچنین توجه به گرم بودن لوله بخاری که نشان از عبور کامل هوا از آن است را از جمله مسائلی عنوان کرد که در راه‌اندازی بخاری باید به آن توجه شود.