فساد فراپایگان و فساد فرومایگان دو تیغه قیجی برای قطع رگ حیات سلامتی جامعه هستند
فساد فراپایگان و فساد فرومایگان دو تیغه قیجی برای قطع رگ حیات سلامتی جامعه هستند

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون پایش قوانین و مقررات، رقابت و خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی فارس گفت: فساد فراپایگان و فساد فرومایگان نقش دو تیغه قیجی را برای قطع رگ حیات سلامتی جامعه ایفا می کنند. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، غلامحسین شعرا در جلسه کمیسیون پایش قوانین و […]

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون پایش قوانین و مقررات، رقابت و خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی فارس گفت: فساد فراپایگان و فساد فرومایگان نقش دو تیغه قیجی را برای قطع رگ حیات سلامتی جامعه ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، غلامحسین شعرا در جلسه کمیسیون پایش قوانین و مقررات، رقابت و خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: نمی توان به موضوع مهم فساد به صورت تعارفی و شعاری نگاه کرد زیرا فساد اصلی ترین عامل انحراف یک جامعه است.
وی افزود: برای زدودن فساد از بدنه یک جامعه باید با عوامل اصلی و این پدیده که همان فساد فراپایگان هست، ارزیابی و مبارزه شود که در این صورت فساد فرومایگان تقریبا واضح و مورد توجه همگان است.
شعرا با بیان اینکه فساد فرومایگان به دلیل عمومیت داشتن مورد توجه افراد است اظهارداشت: برای رهایی از فساد در بخش های مختلف جامعه و حرکت به سمت جامعه سالم باید به بر جلوگیری از فساد فراپایگان تمرکز شود و با این بخش مبارزه شود تا شاهد اثرات آن در بخش های پایین دستی باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: باتوجه به آنکه اقتصاد کشور یک اقتصاد دولتی است و منشأ مفاسد در اقتصاد دولتی نهفته است لذا بخش دولتی نیازمند تغییرات اساسی در تصمیم گیری ها و بدنه خود باشد تا بسترهای ایجاد کننده فساد و راه های مفسدان بسته شود.
وی گفت: این درحالی است که نمی توان تاثیر بخش خصوصی را در موضوع فساد نادیده گرفت و اعتقاد داریم بخش خصوصی یکی از زمینه های ایجاد کننده فساد در جامعه است که این پدیده بیش از دیرگان گریبان خود بخش خصوصی را گرفته است.
شعرا با بیان اینکه آثار فساد فرامایگان به مراتب بیشتر از فساد فرومایگان است ادامه داد: زمینه های متعددی برای ایجاد فساد توسط بخش خصوصی وجود داشته اما متاسفانه امروز شاهد ریشه دار شدن فساد به صورت گسترده در برخی از بخش های در کشور هستیم که این موضوع نامبارکی در جامعه ماست.
وی عنوان داشت: مبارزه با رانت و فساد جز اصول اولیه انقلاب بوده و امروز نیز این موضوع همچنان در بسیاری از دستگاه ها به خوبی رعایت می شود اما معتقدیم برای ریشه کن شدن فساد از جامعه ما باید یک حرکت ملی برای از کار انداختن قیچی فساد در کشور ایجاد شود.
در این جلسه آقای دکتر صمدی استاد دانشگاه و خانم دکتر محمدی به بیان گزارش هایی در خصوص فساد و مسایل مرتبط با آن پرداختند.
انتهای پیام/