دهقانی: درختان باغ ملی شیراز شناسنامه‌دار شدند
دهقانی: درختان باغ ملی شیراز شناسنامه‌دار شدند

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یک هزار و ۲۶۵اصله درخت باغ ملی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، آذرماه شناسنامه‌دار شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» گفت: با توجه به اینکه درختان به عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز […]

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یک هزار و ۲۶۵اصله درخت باغ ملی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، آذرماه شناسنامه‌دار شدند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» گفت: با توجه به اینکه درختان به عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می‌شوند به همین منظور ثبت آن‌ها حساسیت و مسئولیت شهروندان را در حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ارزشمند شهر افزایش می‌دهد.


رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: شناسنامه‌دار کردن درختان ارزشمند و قدیمی باغ ملی گام مؤثری در حفاظت از آنهاست.
وی ادامه داد: افزایش ساخت و سازهای گسترده در شهرها، کاهش بارندگی و وجود ریزگردها اهمیت و ارزش درختان به ویژه درختان کهنسال سرو را نیز دوچندان می‌کند.
سولماز دهقانی گفت: صیانت از این گنجینه‌های سبز از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود که با توجه به قانون حفظ و گسترش فضای سبز (حفظ درختان در فضاهای شهری)، ثبت و شناسنامه‌دارکردن درختان اقدام ارزشمندی در حفاظت از آن‌ها برای نسل‌های آینده است.
رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ارائه‌ی پیشنهاد شناسنامه‌دارکردن درختان باغ ملی از سوی کمیسیون افزود: با شناسنامه‌دارشدن درختان، امکان دسترسی به اطلاعات کامل از جمله تعداد، سن، قطر، گونه، بیماری و آفت درختان میسر می‌شود.
دهقانی افزود: روش دسترسی به اطلاعات درختان از طریق کد QR انجام می‌شود که با فراهم شدن زیرساخت‌ها این اطلاعات نیز برای شهروندان قابل رؤیت خواهد بود.