تاکید سرپرست دانشگاه بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با سازمان ثبت احوال
تاکید سرپرست دانشگاه بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با سازمان ثبت احوال

تاکید سرپرست دانشگاه بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با سازمان ثبت احوال در نشست سرپرست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مدیرکل ثبت احوال استان فارس، بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با این سازمان، با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف و ثبت صحیح مشخصات مراجعان به […]

تاکید سرپرست دانشگاه بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با سازمان ثبت احوال
در نشست سرپرست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مدیرکل ثبت احوال استان فارس، بر وحدت رویه و افزایش تعامل مجموعه سلامت فارس با این سازمان، با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف و ثبت صحیح مشخصات مراجعان به مراکز درمانی استان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست دانشگاه با تقدیر از مسوولان سازمان ثبت احوال استان فارس برای تعامل با دانشگاه در روند خدمات رسانی به مردم، گفت: کارکنان و مسوولان این دانشگاه با رویکردی متقابل تلاش دارند تا آمار در پرونده الکترونیک سلامت افراد، به درستی ثبت شود.

او با اشاره به نقش و اهمیت سازمان ثبت احوال، تاکید کرد: باید نشست های فصلی با محوریت حوزه درمان دانشگاه و سازمان ثبت احوال، با دستورکار مشخص و همچنین با حضور نمایندگانی از معاونت بهداشت و حراست دانشگاه و مسوولان سازمان ثبت احوال برگزار شود.

دکتر «مهرزاد لطفی» با ارایه توضیحاتی درباره ارسال و ثبت حجم بسیاری از اطلاعات ولادت ها و فوتی ها از سوی روستاها و خانه های بهداشت، اعلام کرد: با هدف تبادل تجربیات و هم اندیشی مشترک بین دو مجموعه، نیاز است تا کارگاه های مشترکی برای بررسی مسایل مشترک مجموعه سلامت و سازمان ثبت احوال در دانشگاه برگزار شود.

تاکید بر اهمیت ثبت دقیق گواهی ولادت افراد در خانه های بهداشت و مراکز درمانی

مدیرکل ثبت احوال استان فارس نیز در این نشست، تلاش مسوولان دانشگاه را سر منشا تحولات در حوزه سلامت دانست و با بیان اینکه ۱۲۶ مورد فعالیت در ثبت احوال انجام می شود، به اهمیت ثبت آمار ولادت و فوت در مهلت قانونی، توضیحاتی تاکید کرد.

«علیرضا انصاری» با اشاره به نقش دهیاران و خانه های بهداشت در ثبت ولادت و فوت افراد در ثبت آمار و سرشماری دقیق، عنوان کرد: ثبت صحیح این موارد موجب دستیابی به یافته های مهم، بدون نیاز به سرشماری آماری می شود.

او با اعلام آمادگی برای ایجاد بستر همکاری و افزایش تعامل بین دو مجموعه، به بیان اهمیت ثبت آمارهای جمعیتی در سطح ملی و تاثیر آن در سیاستگذاری های کشور پرداخت و پوشش بیش از ۹۹ درصد وقایع حیاتی با تلاش سازمان ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان افتخاری برای استان فارس برشمرد.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس درباره ارتقای رتبه ثبت آمار ولادت و فوتی های استان فارس در کشور اعلام کرد: تا پیش از سال۹۳، جایگاه استان به لحاظ میزان ثبت آمار ولادت در کشور، رتبه بیست و هشتم و رتبه بیست و چهارم در ثبت فوت بود، اما با تلاش کارکنان و مسوولان این سازمان، اکنون فارس در ثبت آمار ولادت در رتبه نخست و در ثبت آمار فوت در رتبه دوم کشور قرار دارد.

انصاری با تاکید بر اهمیت، حفظ و حراست از گواهی ولادت و همچنین ثبت صحیح آمار از سوی مراکز درمانی و خانه های بهداشت، ادامه داد: اسناد هویتی و شناسنامه از جمله اسناد رسمی کشور است که اختلال در آن، می تواند موجب مشکلات امنیتی و آسیب های اجتماعی شود.

تاکید بر نقش و اهمیت بالای گواهی فوت برای سازمان ثبت احوال، احراز هویت مادران باردار در مراکز درمانی، جلوگیری از سوء استفاده از دفترچه های بیمه دیگران، مسایل قضایی مرتبط با مفقود شدن گواهی فوت، انجام بازدیدهای مشترک مسوولان دانشگاه و ثبت احوال در بیمارستان ها و تاکید بر نقش مسوولان در نظارت بر کیفیت و توزیع محصولات غذایی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت مردم، از دیگر موارد مطرح شده از سوی مدیرکل ثبت احوال استان فارس در این نشست بود.

اعلام همکاری دانشگاه با سازمان ثبت احوال برای جلوگیری از هرگونه تخلف و آسیب در جامعه

معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با تقدیر از تعامل سازمان ثبت احوال با حوزه درمان دانشگاه و رسیدگی به بیماران بدون صاحب و دریافت هزینه های درمانی آنان در مراکز درمانی از سوی بیمه ها، اعلام کرد: مسوولان حوزه درمان دانشگاه با مشارکت واحد سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه و مدیریت حراست دانشگاه، برای جلوگیری از هرگونه تخلف نظیر جابجایی نوزاد، احراز هویت مراجعان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، آمادگی کامل دارد تا با سازمان ثبت احوال همکاری کند.

تاکید بر ثبت وقایع حیاتی در روستاها از سوی مراقبان سلامت در خانه های بهداشت و اهمیت گواهی فوت در مراکز درمانی و بیمارستان ها، از دیگر موارد مطرح شده از سوی دکتر «علی اکبری» در این نشست بود.

رییس اداره مامایی دانشگاه نیز در این نشست با قدردانی از همکاری سازمان ثبت احوال با دانشگاه، تلاش برای تحویل نوزاد سالم به خانواده ها را از مهمترین مسوولیت های مراکز درمانی برشمرد.

«ثریا شفیعی»در ادامه درباره شیوه ثبت اطلاعات موالید در بیمارستان ها در سامانه برخط «ایمان»، صدور گواهی ولادت نوزادان در مراکز درمانی و اختصاص فضای فیزیکی به نمایندگان سازمان ثبت احوال استان در بیمارستان ها با هدف نظارت و ارزیابی مشترک برای جلوگیری از هرگونه تخلف، توضیحاتی ارایه داد.

«مریم جان فدای» کارشناس آمار و مدارک پزشکی معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، از برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون «ثبت گواهی فوت به صورت استاندارد» برای پزشکان استان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ثبت آمار ولادت و فوتی معاونت بهداشت دانشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه، پیگیری آمار آرامستان های استان و متولیان درج دقیق گواهی فوت در سامانه های مرتبط را در دستور کار خود قرار داده است.