حمایت از هیات مذهبی به فراموشی سپرده شده است
حمایت از هیات مذهبی به فراموشی سپرده شده است

رئیس هیأت مذهبی استان فارس گفت:جایگاه هیات مذهبی در میان جایگاه بی بدیلی است اما مدتی است حمایت از هیات مذهبی فراموش شده و راهکار های حمایتی باید در نظر گرفته شود. به گزارش پگاه خبر به نقل از مهر، رضا محمدیان عصر پنج‌شنبه در نشست اعضا و شورای هیأت مذهبی فارس بیان کرد: تقویت […]

رئیس هیأت مذهبی استان فارس گفت:جایگاه هیات مذهبی در میان جایگاه بی بدیلی است اما مدتی است حمایت از هیات مذهبی فراموش شده و راهکار های حمایتی باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پگاه خبر به نقل از مهر، رضا محمدیان عصر پنج‌شنبه در نشست اعضا و شورای هیأت مذهبی فارس بیان کرد: تقویت هیأت مذهبی منجر به افزایش امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های فرهنگی مذهبی مبدا حمایت‌های معنوی و مالی از نیازمندان جامعه است عنوان کرد: ایجاد همایش عاشوراییان و حرکت عظیم پیاده روی اربعین بخش دیگری از فعالیت‌های است که هیأت مذهبی ایجاد کرده‌اند.

او در خصوص نیازهای هیأت مذهبی استان نیز خاطرنشان کرد: درنظر گرفتن منابع مالی پایدار از طریق حمایت‌های شهرداری‌ها از جمله اصلی‌ترین نیازهایی است که مورد توجه هیأت مذهبی است.

محمدیان اضافه کرد: ایجاد زائرسراها در استان‌های قم و مشهد موجب افزایش ورود زائران به این استان‌ها خواهد شد از این رو انتظار این است که در استان فارس نیز شاهد ایجاد زائر سرا باشیم.

او در ادامه متذکر شد: بر اساس قانون وزارت خانه‌های راه و شهر سازی و شهرداری‌ها ملزم به حمایت از هیأت مذهبی از طریق ارائه زمین به خیران شده‌اند اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.