یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس مشغول به تحصیل هستند
یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس داریم گفت : به طور میانگین در هر مدرسه ای ۹۰ دانش آموز مشغول به تحصیلند به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس داریم گفت : به طور میانگین در هر مدرسه ای ۹۰ دانش آموز مشغول به تحصیلند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این  مدارس در استان فارس ،گفت: این مدارس  زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم  هم افزایی و همکاری دستگاه های تبلیغات اسلامی و سازمان معارف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور  با آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی گفت : اگر متولی همه مدارس آموزش و پرورش است لذا همه فرآیند ها ، سیاست گذاری ها ، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد و  در جریان تمام  شیوه نامه ها باشد .

نجفی افزود : هر شیوه نامه ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند .

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه علوم و معارف اسلامی در سطح استان داریم گفت : به طور میانگین در هر مدرسه ای ۹۰ دانش آموز مشغول به تحصیلند .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس کمبود نیروی انسانی ، فضا ، محتوا و برنامه ریزی درسی را از جمله مشکلات این مدارس مطرح کرد و گفت : معتقدم با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی  و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است  اگر دست به دست هم دهیم  مشکلات مرتفع خواهند شد .

وی با اشاره به کمبود ۱۰ هزار نیروی انسانی در سال آینده و اینکه یک هزار و ۸۰۰ مدرسه فرسوده داریم گفت :  در سال گذشته هم ۹ هزار و ۵۶۲ معلم کم داشتیم

نجفی افزود :  برای بازسازی و تعمیرات مدارس فرسوده به  هزار میلیارد تومان نیاز داریم  و تلاش می کنیم تا با همت دوستان ، همکاری ها و هماهنگی ،کمبود نیروی انسانی تامین شده و پای کار بودیم و هستیم و مدارس را یکی پس از دیگری می سازیم .

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز داریم  گفت : ۱۳۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز استان متعهد شده اند برای آموزش و پرورش مدرسه بسازند و اینها همه حاصل  هماهنگی ها و پی گیری های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با  مجمع خیرین بوده است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت :  باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضاهای جدید همکاری لازم صورت پذیرد  و برای رفع  این مشکل  می توان از وجود خیرین بهره برد همان گونه که  نزدیک ۴۰ درصد از مدارس ما را خیرین ساخته اند .

وی با تاکید بر لزوم  اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیروها به مدارس معارف صدرا گفت : برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس  باید در  ساختار برنامه ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی  وزارت آموزش و پرورش  پیش شرط هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود .

نجفی در خصوص برنامه ریزی و رفع مشکل  محتوای درسی در این مدارس گفت : در این زمینه اختیارات با  شورای عالی آموزش و پرورش است و  تعیین دروس ، سرفصل ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آنها  تدوین می کنند  .

وی توصیه کرد : از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است لذا می شود از توان و پتانسیل این  حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند بهره برد .

گفتنی است در ابتدای این دیدار که با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، مدیران علوم و معارف اسلامی صدرای استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات ساختاری و آموزشی پرداختند .