عزم جدی همگان برای داشتن شهری پاک و پاکیزه
عزم جدی همگان برای داشتن شهری پاک و پاکیزه

در نشست هم اندیشی مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری شیراز، سرپرست دانشگاه بر تلاش و عزم جدی همگان برای داشتن شهری پاک و پاکیزه تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر تلاش مسوولان برای خدمات رسانی پاک به مردم، آمادگی همکاری دانشگاه با […]

در نشست هم اندیشی مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری شیراز، سرپرست دانشگاه بر تلاش و عزم جدی همگان برای داشتن شهری پاک و پاکیزه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر تلاش مسوولان برای خدمات رسانی پاک به مردم، آمادگی همکاری دانشگاه با شهرداری شیراز برای داشتن شهری پاک، پاکیزه و سالم را اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه ضمن بیان دیدگاه های خود درباره بهبود خدمات رسانی و تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری شیراز، خواستار همکاری شهرداری شیراز در توسعه فضای درمانی در مناطق محروم از سویی و در مناطق کم تردد، با هدف کاهش ترافیک شهری شد.
او با اعلام اینکه مجموعه سلامت فارس، آمادگی همکاری برای هرگونه اقدامی در زمینه آموزش، پیشگیری و درمان مردم با همکاری شهرداری را دارد، بر ایجاد و توسعه بستری این امر در سطح شیراز تاکید کرد.

اعلام آمادگی کامل شهردار شیراز برای همکاری در ارایه خدمات رسانی به مجموعه سلامت فارس

شهردار شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: شهرداری شیراز بدون دیدگاه اقتصادی، در تقویت ارایه خدمت در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان مردم و همچنین در اموری مانند تغییر کاربری و توسعه مراکز درمانی که نیاز به حمایت و ورود شهرداری شیراز باشد، آمادگی کامل دارد.

مهندس «حیدر اسکندرپور» تغییر کاربری مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مراکز تجاری، اداری و انتقال این مراکز به مناطق دیگر شهر شیراز را از جمله برنامه های موثر در بهبود و تسهیل در روند خدمات رسانی به مراجعان دانست و تاکید کرد: درآمدهای حاصل از این اقدامات را باید در مراکز درمانی و برای خدمات رسانی و سلامت مردم هزینه کرد.
او اهمیت دادن به خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان را از اولویت های دستور کار شهرداری شیراز اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا برای ساماندهی مطب پزشکان در سطح شهر، کاهش ترافیک شهری و افزایش خدمات رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گام های موثری برداشته شود.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه شهر شیراز در بین کلان شهرها، جزو پاکترین شهر کشور است، این موضوع را حاصل تلاش بیش از دو هزار کارگر خدوم، زحمتکش و گمنام شهرداری شیراز برشمرد.

او داشتن نگاه ویژه و رویکرد مردم محوری و تسهیل در امور در راستای خدمات رسانی به مردم با حفظ کرامت و جایگاه مردم را از اولویت های مهم دیگر شهرداری شیراز دانست و با تاکید بر ایجاد روحیه مشارکت پذیری در امور تخصصی، نماینده خود را برای تعامل در انجام اقدامات مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد.

پیگیری برای بهره برداری از اتوبوس های ویژه درمانی و اتوبوس «HIV»

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری شهرداری شیراز با مجموعه سلامت فارس، همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شهردای شیراز در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در مناطق کمتربرخوردار را مورد تقدیر قرار داد.

دکتر «قاسم مقیمی» از برنامه ریزی برای بهره برداری اتوبوس های ویژه درمانی و اتوبوسی با عنوان «HIV» با هدف خدمات رسانی به مردم در شیراز، در آینده نزدیک خبر داد.

استفاده از تجارب و نظرات استادان و پزشکان دانشگاه برای ایجاد و توسعه مراکز درمانی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست رویکرد روشن شهردار شیراز را بسیار موجب ارتقای سطح شهر و سلامت مردم برشمرد و خواستار استفاده از تجربیات و نظرات استادان و پزشکان دانشگاه برای ایجاد و توسعه مراکز درمانی در سطح شیراز شد.

دکتر «مهرداد شریفی» ضمن دعوت از شهردار شیراز برای بررسی روند خدمات رسانی به حجم انبوه مراجعه مردم و اطلاع از نیازهای درمانی به بیمارستان ها، نتیجه تعامل دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری شیراز را اشتغال زایی، افزایش بهره وری از منابع و بهبود و ارتقای خدمات رسانی به مردم دانست.

راه اندازی بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی در زمان بحران از سوی شهرداری، از دیگر پیشنهادات دکتر شریفی در این نشست بود.

تلاش برای ایجاد فضایی شاد در سطح شیراز با هدف تقویت سلامت روان عمومی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن بیان همکاری دوجانبه حوزه بهداشت با شهرداری شیراز نظیر بازدیدهای مشترک در زمان بحران، خواستار تعامل بیشتر و تداوم همکاری شهرداری در اطلاع رسانی پیرامون حوزه سلامت و بهداشت شهری شد.

دکتر «عبدالرسول همتی» با تاکید بر اینکه هرچه شهر پاکیزه تر باشد، تاثیر بسزایی در سلامت مردم دارد، از شهردار شیراز تقدیر کرد و افزود: باید با ایجاد فضایی شاد در سطح شیراز، برای تقویت سلامت روان عمومی تلاش کنیم.

ایجاد بستری برای آموزش مهارت های زندگی در راستای ارتقای سطح سواد شهروندی

دکتر «محمد حبیبی» سرپرست حوزه ریاست دانشگاه نیز در این نشست از اختصاص باغ دانشگاه با حفظ کاربری واقع در بلوار شهید دکتر چمران، در راستای محلی برای ارایه آموزش های حوزه مهارت های زندگی خبر داد.

برپایی ایستگاه های سلامت در پیاده روهای سلامت شیراز برای غربالگری فشارخون و دیابت مردم و همچنین اطلاع رسانی سلامت در بوستان های سطح شهر با خدماتی نظیر مشاوره های تغذیه و سلامت روان به مراجعان، از دیگر پیشنهادات دکتر حبیبی در این نشست بود.

او اجرای طرح «مهارت های زندگی» را در سیستم آموزشی و ارتقای سطح سواد شهروندی بسیار موثر دانست و با معرفی تعدادی از کتاب های منتشر شده در این زمینه از سوی دانشگاه به ارایه توضیحاتی درباره نقش مهارت های زندگی در اصول شهروندی پرداخت.

در این نشست درباره رفع نیازهای بهداشت و درمان مردم و همچنین مکان یابی، تغییر کاربری و اختصاص زمین به توسعه و ایجاد مراکز درمانی در شیراز تبادل نظر شد.

دکتر «سیدمنصور کشفی» مشاورعالی سرپرست دانشگاه، دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه و دکتر «سالار خواجه پور» مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند./۱۰۳