همراهی مجمع خیرین با اهداف دانشگاه علوم پزشکی در مسیر ارایه خدمت
همراهی مجمع خیرین با اهداف دانشگاه علوم پزشکی در مسیر ارایه خدمت

در نخستین دیدار و نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعضای هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس، بر جذب نیک اندیشان و تلاش برای ارتقای خدمات رسانی به مردم تاکید شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این نشست […]

در نخستین دیدار و نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعضای هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس، بر جذب نیک اندیشان و تلاش برای ارتقای خدمات رسانی به مردم تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این نشست با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز امیدواری کرد تا از شفاعت ایشان در دنیا و آخرت بهره مند شویم و همه ادامه دهنده راه این بانوی نمونه اسلام باشیم.

حضرت آیت الله «سیدعلی اصغر دستغیب» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و همراهان و همرزمان شهید ایشان، به ترسیم ابعاد شخصت الهی و مردمی این شهید بزرگوار پرداخت و تعالی روح و درجه ایشان را نزد پروردگار، خواستار شد.

او با بیان دو اصل اساسی که سبب برکات، دوام، پایداری و رو به رشد بودن تعالی خدمات نیک اندیشان به مردم می شود، گفت: نخست اینکه لازم است در تمام بنیادها و موسسه هایی که برای اقدام های نیک اندیشانه بنا می شوند، افرادی عهده دار مسوولیت شوند که پاکیزگی در همه ابعاد داشته باشند، زیرا با اقدام نیک به نتایج مطلوب می رسیم.

حضرت آیت الله دستغیب در توضیح اصل دوم نیز افزود: آنچه منافع مردم در آن باشد، پایدار می ماند، رحمت خداوند برای همه افراد جامعه با هر ایده و عقایدی وجود دارد و در این راستا مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز باید برای ارتقای سلامت و منافع عمومی مردم تلاش کند.

او با اشاره به موقعیت، جایگاه، اعتمادسازی، رویه و رویکرد این مجمع بدون وابستگی به ارگان دولتی یا جناح خاص و مراجع سیاسی گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس به صورت آزادانه و مستقل در کنار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان ارشد اجرایی استان و عموم مردم قرار دارد.

با جدیت و هرگونه حمایت در کنار نیک اندیشان عرصه سلامت هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، گفت: اگر در کشور امنیت و آرامش داریم همه مدیون رشادت های شهیدان و سردارانی همچون حاج «قاسم سلیمانی» هستیم.

دکتر «مهرزاد لطفی» با تشکر از حضرت آیت الله دستغیب برای نفس حضورشان به عنوان پدر معنوی مجمع خیرین تامین سلامت فارس و اعتباری که به مجمع با هدف رفع نیازهای مردم بخشیده اند، افزود: با حضور سودمند حضرت آیت الله دستغیب و اقدام هایشان در راستای سلامت جامعه، چالش های بسیاری از مسیر خدمات رسانی به مردم رفع شده است.

دکتر لطفی با تقدیر از عزم و پیگیری جدی دکتر «محمدهادی ایمانیه» نایب رئیس هیات مدیره و هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس و تلاش دکتر «محمود تابنده» رئیس هیات مدیره در این مجمع، عنوان کرد: اگر کمک اعضا و نیکوکاران نبود، نتیجه ای به بار نمی نشست و در این شرایط نقش نیک اندیشان در عرصه سلامت بسیار موثر است.

او با اعلام اینکه در راستای سلامت مردم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور به مراجعان هفت استان مجاور نیز خدمات رسانی می کند، افزود: ۳۰ درصد از مراجعان در بخش خصوصی و دولتی از بیماران خارج از استان فارس بوده و مسوولان دانشگاه تلاش می کنند تا اعتبارات متناسب با خدمات دهی استان را جذب کنیم.

سرپرست دانشگاه با اعلام افتخار برای شرکت در نشست مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ادامه داد: با جدیت و هر گونه حمایت در کنار نیک اندیشان عرصه سلامت هستیم و پیگیری موارد مطرح شده در این نشست نیز را، در اولویت کار خود قرار می دهیم.

دکتر لطفی با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار نخبه کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشغول به تحصیل هستند،

اعلام کرد: با توجه به اصل مهم بنیاد خانواده و ترویج ازدواج و ساماندهی جوانان، این دانشجویان نیاز به خوابگاه و امکانات رفاهی دارند که خوابگاه متاهلی از ضروریات این دانشجویان است.

او از مجمع خیرین تامین سلامت فارس دعوت کرد نخستین نشست هیات مدیره این مجمع در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شود.

نایب رئیس هیات مدیره و هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این نشست با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار رشید اسلام و ایران، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، از اقدام شجاعانه سپاه پاسدارن در برابر مستکبران تقدیر کرد.

دکتر «محمدهادی ایمانیه» با تقدیر از فعالیت های دکتر «علی بهادر» رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجمع خیرین تامین سلامت فارس، انتصاب شایسته دکتر «مهرزاد لطفی» سرپرست دانشگاه را تبریک گفت.

او با بیان اینکه نه تنها حوزه سلامت، بلکه تمام بخش ها نیاز به مشارکت نیک اندیشان دارد، گفت: یکی از وظایف اصلی مسوولان ارشد استانی، به ویژه استانداران، جلب کمک نیکوکاران در راستای آبادسازی کشور است.

تکمیل مراکز در حال ساخت دانشگاه، ساخت خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان، هماهنگی برای رسیدگی به بیماران خاص و حمایت مسوولان دانشگاه از نیک اندیشان، از دیگر موضوعاتی بود که دکتر ایمانیه در این نشست بیان کرد.

او با اعلام اینکه این مجمع در کنار دیگر حوزه های مهم دانشگاه به فعالیت خود ادامه می دهد، از حضرت آیت الله «سیدعلی اصغر دستغیب» برای حمایت و مشارکت در این مجمع تقدیر کرد.

عضویت ۲۵۰۰ نیک اندیش در مجمع خیرین تامین سلامت فارس

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با ارایه گزارشی از مهمترین اقدامات این مجمع در سه ماه گذشته، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نیک اندیش، عضو مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس هستند.

دکتر «علی اکبر رامجردی» این افراد را فارغ از جایگاه و خالصانه عنوان کردو با بیان اینکه مهمترین رُکن این مجمع را کمیته حقوقی است و در شهرستان های استان، ۳۰ کمیته مسوولیت رسیدگی به خدمات سلامت را به ‌عهده دارند، افزود: دو هزار و ۲۴۰ تفاهم نامه به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به همت نیک اندیشان حوزه سلامت فارس به انعقاد رسیده است.

او با اشاره به اینکه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه تجهیزات پزشکی، حمایت از بیماران نیازمند و دیگر اقدامات عرصه سلامت از جمله فعالیت‌ های خیرین تامین سلامت فارس است، افزود: در سال های اخیر ۳۱۰ پروژه عمرانی احداث و بیش از سه هزار تخت به مراکز درمانی استان به همت نیک اندیشان عرصه سلامت به مجموعه بهداشت و درمان فارس افزوده شد.

دکتر رامجردی، شیراز را الگوی کشور در ایجاد مجمع خیرین سلامت معرفی کرد و گفت: به همت نیک اندیشان عرصه سلامت فارس، نوزده اقامتگاه همراه بیمار با اسکان ۱۰۰ هزار نفر در شب و ۱۰۸ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز آموزشی و ۱۰۸ مرکز درمانی احداث شده است، همچنین این مجمع در حال حاضر، بیش از ۳۰ طرح عمرانی در حال احداث دارد که در آینده ای نزدیک، برخی از آن ها به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس یکی از مهمترین فعالیت های دکتر «علی بهادر» رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ایجاد و تشکیل دبیرخانه بیمارستان خیریه کشور عنوان کرد و بر توجه ویژه مسوولان از جمله استانداران بر حمایت از نیک اندیشان عرصه سلامت تاکید کرد.

او با اشاره به حمایت نیکوکاران و استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از صندوق حمایت از دانشجویان در سال های اخیر که با همت برخی از استادان و نیک اندیشان عرصه سلامت راه اندازی شده است، اضافه کرد: نیک اندیشان ماهانه به صورت مستمر به این صندوق و دانشجویان دانشگاه کمک می کنند.

اهدای مبلغ یک میلیارد ریالی به صندوق قرض الحسنه حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

یکی از اعضای اصلی مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار رشید اسلام و ایران، شهید سپهبد «قاسم سلیمانی»، گفت: با مجاهدت ها و تلاش شهیدان، اسلام پیروز واقعی است.

دکتر«محمدرضا پنجه شاهین» با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان این جامعه هستند، گزارشی درباره فعالیت های صندوق قرض الحسنه حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه داد و هدف از تشکیل این صندوق را حفظ کرامت دانشجویان عنوان کرد.

او اعلام کرد: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا کنون به صورت وام قرض الحسنه و کمک هزینه بلاعوض به دانشجویان پرداخت شده که از نیکوکاران برای حمایت از این صندوق دعوت می شود.

دکتر پنجه شاهین همچنین از کمک یک میلیارد ریالی دو نیکوکار عرصه سلامت به صندوق حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست خبر داد