تدابیر راهبردی به منظور محرومیت زدایی اتخاذ شده است
تدابیر راهبردی به منظور محرومیت زدایی اتخاذ شده است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از اتخاذ تدابیر راهبردی به منظور محرومیت زدایی خبر داد و از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان خواست اهتمام جدی تری نسبت به حل مشکلات داشته باشند.

به گزارش پگاه خبر، حامد رستمی در بازدید از روستاهای محروم شهرستان خرامه از تاکید استاندار مردمی فارس در زمینه رفع مشکلات مناطق محروم خبر داد و افزود: استان پهناور فارس سرشار از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزنده ای است که با بارورسازی آن ها می توان در راستای ارتقای کیفیت زندگی هموطنان گام های اساسی برداشت.
وی با تقدیر از تلاش های دستگاه های خدمات رسان، گفت: یکی از چالش هایی که روستاهای محروم شهرستان خرامه با آن روبرو هستند مربوط به وضعیت اقتصادی است که معیشت روستانشینان را تحت تاثیر قرار داده است.
رستمی خواستار عمل به تعهدات از سوی دستگاه های اجرایی شد و بیان داشت: با اصلاح الگوی کشت و معرفی کشت جایگزین می توان گام های اساسی در راستای حفظ منابع و اقتصاد روستانشینان برداشت که این امر هنوز در شهرستان خرامه محقق نشده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه  تعمیر و بازسازی سردهانه های رودخانه کر نقش مهمی در توزیع عادلانه آب کشاورزی خواهد داشت، بیان داشت: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه د اسرع وقت در اولویت برنامه های دستگاه های مرتبط قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلانشهر شیراز با بحران فزاینده حاشیه نشینی روبرو است، افزود: با رسیدگی به روستاها می توان زمینه های مهاجرت معکوس را پدید آورد و آسیب های حاشیه نشینی را کاهش داد.
رستمی در بخش پایانی سخنانش از نگاه ویژه استاندار فارس به مناطق محروم استان خبر داد و افزود: انتظارات بیشتری  از دستگاه های خدماتی واجرایی در راستای خدمت رسانی به شهرستان محروم خرامه داریم.
گفتنی است در این بازدید مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان خرامه در بخش های مرکزی و کربال با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، اعضای شوراها، دهیاران و معتمدین مورد بررسی قرار گرفت و در پایان این بازدید نشستی با  شوراهای اسلامی شهر وروستا و دهیاران، شهرداران برگزار و از زحمات شوراهای اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/