مشارکت مردم فارس  از حد نصاب میانگین کشوری بالاتر بود/ رقابت در مرحله دوم از حساسیت بالاتری برخوردار است
مشارکت مردم فارس  از حد نصاب میانگین کشوری بالاتر بود/ رقابت در مرحله دوم از حساسیت بالاتری برخوردار است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مشارکت مردم فارس در انتخابات سال گذشته از حد نصاب میانگین کشوری بالاتر بود و رقابت در مرحله دوم از حساسیت بالاتری برخوردار است که وظیفه مارا سنگین تر می کند.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، اسماعیل قزل سفلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمن تلاش بسیاری برای اختلال در برگزاری انتخابات کرد، بیان داشت: ۸۰۰ حمله سایبری در مدت برگزاری انتخابات مرحله اول نشان دهنده تلاش دشمن برای اختلال بود که با هوشیاری برگزار کنندگان با شکست مواجه شد.
وی با اشاره به حساسیت بیشتر انتخابات دور دوم  اظهار داشت: مرحله دوم از حساسیت و رقابت بالایی برخوردار است و این حساسیت و رقابت وظیفه مارا سنگین تر می کند.
رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه چه کسانی می توانند در انتخابات مرحله دوم مشارکت کنند، افزود: کسانی که در مرحله اول در هیچ حوزه انتخابیه در سراسر کشور رای نداده باشند و یا در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، می توانند در مرحله دوم رای بدهند.
وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شیراز ، زرقان ۴نفر برای تعیین دو کرسی و در حوزه مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد دونفر برای تعیین یک کرسی به رقابت می پردازند.
قزل سفلی ادامه داد: ۸۲۰ شعب اخذ رای در این دو حوزه انتخابیه وجود دارد که ۴۹۷ شعبه در شیراز و زرقان و۳۲۳ شعبه در مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد قرار گرفته است.
وی عنوان داشت:  در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ۳۰۷ هزار نفر و در شیراز و زرقان ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر واجدین شرایط رای دادن می باشند.
رئیس ستاد انتخابات فارس بیان داشت: در مرحله دوم ۱۳ هیات اجرایی متشکل از  ۲۷ هزار نفر، شامل ناظرین، عوامل اجرایی، بازرسین و عوامل تامین کننده شعب مشخص شده است که ۲هیات در حوزه های اصلی و ۱۱هیات در حوزه های فرعی هستند.
معاون استاندار فارس به تعداد شعب سیار و ثابت اشاره کرد و گفت: ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه سیار روستایی برای این‌مرحله در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: برای هر شعبه ۲ تا سه صندوق اخذ رای پیش بینی شده و به ازای هر شعبه یک مرکز صندوق پشتیبان واکنش سریع، در نظر گرفته شده که در صورت لزوم برای رای گیری دستی نیز اقدامات لازم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات در شیراز و زرقان بصورت تمام الکترونیک برگزار می شود اموزش های لازم به عوامل اجرایی  و هماهنگی های لازم داده شده است.
قزل سفلی یاداورشد: به دلیل الکترونیک بودن انتخابات اعلام نتایج در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در کوتاه ترین زمان اعلام می شود.
انتهای پیام/