اخبار و حوادث نیروی انتظامی فارس/ توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک در لارستان
اخبار و حوادث نیروی انتظامی فارس/ توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، سردار “رهام‌بخش حبیبی”، اظهار داشت: مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از این کامیون ۱۳۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده قاچاقچی دستگیر شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونونی روانه دادسرا شد.
سردار “حبیبی” با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی و با به کارگیری تمام امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند، خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با قاچاقچیان است.

توقیف سواری حامل بیش از ۴۶ میلیارد کالای قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس کازرون در بازرسی از یک سواری، موفق به کشف ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق شدند.
سردار “یوسف ملک‌زاده”، بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران پلیس آگاهی کازرون با اقدمات فنی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ که از منزل مذکور خارج و قصد متواری شدن را داشت را توقیف کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۸۲ دستگاه هارد دیسک، ۳۰ دستگاه دوربین چشمی بزرگ، ۱۱ دستگاه دی‌وی‌آر و ۱۵۰ عدد ایرپاد خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
رئیس پلیس آگاهی استان از رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شهرستان شیراز خبر داد.
سرهنگ کاووس حبیبی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در یکی از محلات شهرستان شیراز، به علت حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۳ خودرو ناشناس (۸ نفر) در یکی از محلات شهرستان شیراز اقدام به ربایش مردی ۵۶ ساله که در یک کافه نشسته بوده می‌کنند و سریعا از محل متواری می‌شوند.
سرهنگ “حبیبی” بیان داشت: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و آدم ربایان را شناسایی و متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را در یکی از محلات شیراز رها می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه علت و انگیزه آدم‌ربایی اختلافات حساب بوده است، گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقیقات برای دستگیری متهمان با جدیت ادامه دارد.

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ نفر کلاهبردار حرفه‌ای که تحت عنوان مامور پلیس آگاهی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود در شیراز خبر داد .
سرهنگ “کاووس حبیبی”، بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/