باید از ظرفیت های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره مند شویم
باید از ظرفیت های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره مند شویم

دکتر ایمانیه در جلسه شورای عشایر استان ضمن تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان عشایر، بر تامین آب سالم و بهداشتی برای عشایر تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای عشایر با تقدیر از تلاش های کمیته امداد امام خمینی «ره» خواستار تداوم برگزاری جشنواره زکات و فرهنگسازی در این حوزه شد.

وی خواستار فرهنگسازی پیرامون سنت حسنه زکات در جامعه شد و اظهار داشت: پروردگار متعال همواره بر این موضوع تاکید دارد که پرداخت زکات موجب برکت اموال می شود.

دکتر ایمانیه غیرت عشایر توانمند استان فارس را شایسته الگوسازی دانست و گفت: باید از ظرفیت های ارزنده جوانان عشایر در میدان عمل و در مقیاس وسیع تری بهره مند شویم و با اتخاذ این راهکار در راستای هویت سازی آنها گام برداریم.

استاندار فارس از تلاش دشمنان برای کمرنگ ساختن هویت جوانان ایران اسلامی خبر داد و افزود: عشایر ریشه دار استان فارس و ایران اسلامی از پیشینه درخشانی در تاریخ برخوردار هستند و با اتخاذ راهکارهای آموزشی و فرهنگی می توان بر عزت نفس و ارزش مداری جوانان افزود.

او از آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سپاه و سایر دستگاه های مسئول خواست تا دوره های فرهنگی و اعتقادی برای ارتقاء میزان دانش معرفتی و اعتقادی معلمان عشایر و بهورزان برگزار کنند.

وی دستاورد این دوره های آموزشی را ارتقا سطح دانش اعتقادی و معرفتی معلمان و بهورزان اعلام کرد و بیان داشت: در سال جاری برای حداقل دویست نفر دوره های غنای فرهنگی برگزار شود.

به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، عدم دسترسی عشایر به آب آشامیدنی مطلوب قابل قبول نیست و این چالش با تمهیدات آبفا استان و سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید برطرف شود.

دکتر ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تفاهمنامه سه جانبه ای میان اداره کل عشایری استان، اداره کل برنامه و بودجه فارس با دستگاه های خدمات رسان به منظور ارایه خدمات مطلوب به عشایر در حوزه های مختلف تا پایان خردادماه سال جاری منعقد شود.

راه اندازی اورژانس عشایر، کتابخانه عشایر، اختصاص سهیمه آرد و نان از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در جلسه شورای امور عشایر به آنها اشاره کرد.
لازم به ذکر اشت در این جلسه کریمی مدسرکل امور عشایر فارس نیز به تبیین عملکرد اداره کل و دستاوردهای این اداره کل در حوزه های مختلف پرداخت و مصوبات جلسات گذشته شورای عشایری استان مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و همچنین در انتهای جلسه از فعالین عشایری این استان به پاس پرداخت زکات جامعه عشایر به شورای زکات فارس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/