خواست خدایی: نگاه شورای ششم اصلاح زیرساختها است/ مسعودی: اجرای ۱۲۰پروژه در شهرداری منطقه پنج باعث امیدافرینی در این منطقه شده است
خواست خدایی: نگاه شورای ششم اصلاح زیرساختها است/ مسعودی: اجرای ۱۲۰پروژه در شهرداری منطقه پنج باعث امیدافرینی در این منطقه شده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: در منطقه پنج،به دلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب در گذشته با کمبودهای زیرساختی متفاوتی مواجه هستیم و نگاه اصلاحی شورا به تامین زیرساختهای منطقه ای در پروژه های عمرانی است.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی فعال در سطح منطقه پنج، بهمراهی شهردار منطقه پنج،  ناظر شورا در منطقه و یاوران شورا صورت گرفت.
افسانه خواست خدایی با اشاره به اهمیت امیدافرینی بین اقشار مختلف مردم و اقدامات خوب شهرداری منطقه پنج، بیان داشت: به منظور تحولات مثبت در سطح منطقه پنج پروژه های متعددی در حوزه های عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: به منظور بهبود کیفیت زندگی شهروندان منطقه پنج از سه سال گذشته تاکنون اقدامات موثری روی داده است.
ناظر شهرداری منطقه پنج در شورای اسلامی با بیان اینکه در سه سال گذشته به ساخت و بازسازی محوطه های ورزشی اهمیت ویژه ای داده شده است، ابراز داشت:  بیشترین فضاهای ورزشی در منطقه پنج قرار دارد و میتوان انرا قطب ورزشی شهرداری های مناطق دانست.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تلاش جهادی شهردار منطقه پنج و یاوران شورا به منظور ارتقا کیفیت زندگی شهروندان قابل تقدیر است.

 

خواست خدایی با توجه به نیاز مناطق محروم به ایجاد فضاهای فرهنگی، خاطر نشان کرد:  سرای مطالعه یکی از پروژه های فرهنگی فاخر است که با سیاستگذاری های راهبردی با استقبال گسترده شهروندان روبرو خواهد شد و سعی میکنیم در هفته شیراز افتتاح و به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: براساس نیاز سنجی های کارشناسی و منطقه ای، پیاده روسازی، عملیات لوله گذاری، ایجاد فضای سبز و گسترش پارکها و پروژه های بسیار دیگری در این منطقه اجرایی شده که بی سابقه است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح باغ بانوان در مناطق یازده گانه شیراز خبر داد و گفت: ایجاد باغ های بانوان از مصوبات شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰بود و مناطق یازده گانه باید زیرساختهای لازم برای فضای خاص بانوان را ایجاد کنند که باغ مهربانو در این منطقه حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در دوماه اینده به بهره برداری می رسد.
وی با تشریح دو ابرپروژه در سطح منطقه پنج  ادامه داد: تقاطع احمدبن موسی ،(ع) و تقاطع قائم به رحمت نقش ارزنده ای در تسهیل ترافیکی، ایمنی و پاکیزگی هوای شهری دارند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر این موضوع که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم عنوان کرد: سه پروژه بزرگ برای مدیریت اّبهای سطحی در این منطقه انجام شده است.

بزودی سرای مطالعه و باغ بانوان منطقه پنج افتتاح می شود
شهردار منطقه ۵نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: ۱۲۰پروژه و ریز پروژه در سطح منطقه پنج در حال اجرا است که بزودی شاهد افتتاح سرای مطالعه و باغ بانوان خواهیم بود.
رضا مسعودی با اشاره به اهمیت فضای سبز در منطقه پنج بیان داشت: پارک شهدا بیش از ۴دهه از ساخت ان رها شده بود که با اعتبار ۴۳میلیارد تومان و با طراحی جدید توانستیم پس از سالها این پارک را احیا و به مردم‌محله اهدا کنیم.
وی از اجرای رینگ پیاده روی از پارک شهدا تا میدان ارتش و بلوارارتش به عنوان یکی از فعالیتهای منطقه در حوزه توسعه پروژه های سلامت محور یاد کرد و خاطرنشان کرد: ما در بلوار شهیدان فهیمی چندین پروژه از جمله سالن ورزشی، انبار مدیریت بحران، پارک محله ای، سالن مطالعه و چند پروژه دیگر در حال اجرا داریم که جمع آنها بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.
شهردار منطقه پنج تصریح کرد: ۸پروژه احداث پارک در منطقه در حال اجرا است و تاکید ما بر توسعه فضای سبز منطقه است.
مسعودی با تقدیر از  یاوران شورادر منطقه و اهمیت حضور مردم در پای کارهای عمرانی شهرداری گفت: تلاش می کنیم با به پایان رساندن پروژه ها بین مردم ایجاد امید و نشاط کنیم و بستر زندگی مناسبی برای شهروندان فراهم شود.
وی ادامه داد: ۱۲۰ پروژه  با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در سطح منطقه  در حال اجراست.
شهردار منطقه پنج با اشاره به ایجاد فضاهای مناسب برای بانوان خاطرنشان کرد: باغ مهربانو در کوشک میدان به عنوان اولین باغ بانوان این منطقه است که با مساحت ۶۴۰۰ متر مربع و بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده و نیازهای مختلف از جمله زمینها و فضاهای ورزشی، سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی دران دیده شده و تا دو ماه آینده قابل بهره برداری است.
مسعودی با اشاره به اینکه از ابتدا طرح ایجاد باغهای بانوان توسط،خانم خواست خدایی عضو شورای شهر و ناظر شورای شهر در منطقه ۵ در سطح شهر مطرح شد، گفت: با پیگیریهای مستمر خانم خواست خدایی باع بانوان در منطقه ۵ و تمامی مناطق سطح شهر در حال اجراست.
وی بیان داشت: پروژه هایی در حوزه  دفع ابهای سطحی و  پیاده روسازی در منطقه اجرا شد و همین پروژه هاباعث شد  تا به رغم شدت بارندگی در چند روز اخیر هیچ مشکلی رخ ندهد.
انتهای پیام/