شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور
شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور

این جلسه که به ریاست دکتر ایمانیه استاندار فارس، و با حضور مدیران عشایری و نهادهای مختلف استان،برگزار شد. دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای فارس طرح اولین جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور را ارائه نمود که، مورد استقبال و حمایت دکتر ایمانیه استاندار فارس قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر، دکتر پهلوانیان در ارائه این طرح گفت : تنوع در موسیقی ، زبان و گویش های مختلف،فرهنگ، و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی و… در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است. و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک، و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

دکتر پهلوانیان با تاکید بر وحدت اقوام ایرانی خاطر نشان کرد : مولفه ایران قوی در سایه “وحدت اقوام ایرانی” شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است
وی با تاکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: اینک می طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت ، نمایش جذابیت ها ، فرهنگ ، تمدن و هویت اقوام ، عشایر و ایلات ساکن در استان، و با تکیه بر دو اصل “هویت محوری” و “عدالت گستری” ، عملیات رسانه ای ویژه ای را طراحی نمایند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن ماه خبر داد و گفت :
برگزاری این جشنواره می تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس
معرفی ظرفیت های فرهنگی ، تاریخی ، اقتصادی ، اجتماعی اقوام و عشایر
بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور ،
توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی.
توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور ،و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه های مختلف، و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود:این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استانها، و بخش مردمی مدنظر است که، شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

در ادامه جلسه، این طرح مورد استقبال و حمایت دکتر ایمانیه استاندار فارس قرار گرفت. و استاندار فارس ضمن اشاره به ظرفیت‌های اثر گذار اقوام و عشایر در استان، بر اجرایی شدن این جشنواره در مرکز فارس ، با همکاری دستگاه مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/