تحصیل بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در مدارس عشایری کشور
تحصیل بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در مدارس عشایری کشور

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، گفت: در سال تحصیلی جاری در سطح کشور بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در ۷ هزار و ۳۱۹ مدرسه عشایری کشور تحصیل می کنند.

به گزارش پگاه خبر، علی تیرگیر مال خلیفه در آیین افتتاحیه جشنواره بزرگ دانش آموزان و فرهنگیان عشایر استان فارس، در منطقه دشت ارژن، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری در سطح کشور بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در ۷ هزار و ۳۱۹ مدرسه عشایری کشور تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور افزود: سهم استان فارس به عنوان زادگاه عشایر کشور، بیش از ۱۲ هزار دانش آموز است که در سه دوره تحصیلی در ۵۳۴ مدرسه عشایری استان مشغول به علم آموزی هستند.

تیرگیر تصریح کرد: تمام اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تأکید دارد.

وی ادامه داد: اردوی بزرگ معلمان ودانش آموزان عشایری استان فارس در راستای تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و در رشته های مختلف مهارتی برگزار می شود‌ و تاثیر بسزایی در شناسایی و بروز استعدادهای دانش آموزان خواهد داشت.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، خاطرنشان کرد: در پذیرش معلمان عشایری با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم سهمیه ۲ هزار نفری را در دانشگاه فرهنگیان به مدارس عشایری تخصیص دهیم در سایر دانشگاه ها همچون گذشته سهمیه مناطق و عشایری محفوظ است.

وی ادامه داد: در راستای سند تحول بنیادین تلاش داریم بندهای اساس نامه مدارس عشایری که تا کنون مغفول مانده را در سال تحصیلی جدید اجرایی کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: در راستای ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی، توزیع بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب بین دانش آموزان عشایر را در دستور کار قرار دادیم.

تیرگیر ادامه داد: ایجاد چمن مصنوعی ۲۳ مدرسه عشایری در سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خودادامه داد: حضور دانش آموزان از نقاط مختلف استان فارس در این جشنواره و رقابت آن ها با یکدیگر زمینه تبادل تجربه و گذراندن اوقات شاد و مفرح بخشی در کنار یکدیگر را برای فرزندان عشایر فراهم کرده است.

تیرگیر اضافه کرد: امیدواریم این اردوی خوب دانش آموزان عشایر استان فارس را با برنامه‌ریزی به سایر نقاط عشایری کشور تعمیم دهیم.

خاطر نشان می شود: ششمین اردوی بزرگ دانش آموزان ومعلمان عشایری استان فارس با شرکت ۳۵۰ دانش آموز با حال وهوای تدریس در مدارس عشایری در منطقه دشت ارژن استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/