همدلی ایجاد شده پس از گفتگو، هم برای مشاور و هم دانش‌آموز ، آرامش را به دنبال دارد
همدلی ایجاد شده پس از گفتگو، هم برای مشاور و هم دانش‌آموز ، آرامش را به دنبال دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در جمع مشاوران مدارس ناحیه سه شیراز ضمن تبریک روز مشاور و هفتع معلم گفت: مشاوری کار سخت و حساسی است و جایگاه مشاوره و مشاور در دین، اخلاق و همه مذاهب واضح و آشکار است.

به گزارش پگاه خبر،  موسوی در ادامه «روان» را بخش مهمی از زندگی وجودی انسان عنوان کرد که احساسات و هیجانات و آنچه انسان با آن درگیر است زاییده‌ همین بخش از شخصیت انسان است و ادامه داد: نقش مشاوران را در درک این بعد شخصیتی دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌ها، در مدرسه شفاف و مؤثر دیده و می‌بینیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز اولین و مهم‌ترین کار مشاوران را دیدن آن هم در زمان مناسب و به‌موقع دانست و گفت : بر اساس آنچه دیده اید به سراغ دانش‌آموز بروید و به گفته‌هایش گوش دهید؛ این کار بزرگ مشاور است و در همه شما نهادینه شده است. به عبارتی منتظر نباشیم دانش‌آموز به سراغ ما بیاید بلکه با درک درست حالاتش به سراغش بروید.
گوش دادن فعال که باعث ایجاد همدلی و آرامش دوسویه در مشاور و دانش‌آموز می‌شود، توصیه دیگر موسوی به مشاوران بود.
به گفته‌ی او، گفتگو و توانمندسازی یکی از راه‌کارهای خوب دیگری است که هم به مشاور و هم دانش‌آموز کمک می‌کند چون امروز جامعه به گفتگوی دو طرفه نیازمند است؛ جلب اعتماد دانش‌آموز، ساطع کردن انرژی مثبت و تأکید بر نقاط قوت دانش‌آموزان و ایجادارتباط مناسب با همکاران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان از مواردی دیگری بود که مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز مشاوران را به رعایت آن توصیه کرد.
این نشست با قدردانی از مشاوران بازنشسته ناحیه سه شیراز همراه بود.

انتهای پیام/