مدیرکل ارشاد فارس در اجلاسیه روسای شهرستانها بر توسعه فعالیت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی تأکید کرد
مدیرکل ارشاد فارس در اجلاسیه روسای شهرستانها بر توسعه فعالیت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی تأکید کرد

حمیدرضا قانعی در جمع روسای شهرستان های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اظهار کرد: اجلاسیه رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانهای فارس روز پنجم اردیبهشت ماه در محل اداره کل ارشاد استان برگزار شد و رؤسای ۳۰ شهرستان فارس در این جلسه شرکت کردند.

به گزارش پگاه خبر،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: تلاش کردیم که رؤسای شهرستان‌ها در این بازه زمانی یک روزه با همه معاونت‌های اداره‌کل دیدار و همفکری داشته باشند، همچنین در این هم‌اندیشی سیاست‌های سال ۱۴۰۳ مرور شد و اعتبارات حوزه فرهنگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی که معتقد است شهرستان‌های فارس از ظرفیت بالایی در عرصه فرهنگ و هنر بهره می‌برند، گفت: اکثر شهرستان‌های فارس هم از نظر تعداد جمعیت و هم از لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی هنری در حد یک استان هستند، لذا باید تلاش شود تا از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

توزیع اعتبارات قرارگاه شهید آوینی

قانعی با بیان اینکه هدف از این هم‌اندیشی حمایت و تقویت این ادارات بود، افزود: یکی از تصمیمات جدی در این جلسه توزیع اعتبارات قرارگاه شهید آوینی بود، در واقع یک بخش از این اعتبارات باید در شهرستان‌ها هزینه شود و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت ارشاد در حمایت از شهرستان‌های محروم به زودی شاهد تحول جدی در این شهرستان‌ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتقاد به اینکه «قرارگاه فرهنگی شهید آوینی فارس» محلی برای هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی با محوریت وزارت ارشاد است، گفت: مجموعه اتفاقاتی از سال‌های گذشته در این زمینه آغاز شده بود و این قرارگاه به طور رسمی کار خود را آغاز کرده؛ بدون شک آغاز به کار این قرارگاه، شروعی برای هم افزایی جدی‌تر دستگاه‌های فرهنگی فارس خواهد بود.

قرارگاه شهید آوینی چه فعالیت‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهد؟

وی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی شهید آوینی فارس اتفاقات، رویدادها و جریان‌سازی‌های فرهنگی هنری که ظرفیت‌ها و شاخص‌های ویژه استان را مورد توجه قرار دهند و بر اساس آن فعالیت‌هایی را تعریف و اجرا کنند مورد حمایت قرار می‌دهد، این قرارگاه همچنین در بحث تولید محتوا، آموزش و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و قرآنی حضور جدی خواهد داشت.

به گفته قانعی جلسات هم‌اندیشی با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها کمک می‌کند تا رؤسا از تجارب یکدیگر استفاده کنند و در جریان ملاحظات اداره‌کل و معاونت های مختلف در بخش‌های تخصصی قرار بگیرند، همچنین این جلسات به آنها کمک خواهد کرد که رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی شهرستان‌ خود را بهتر از قبل راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز کرد: امیدواریم این جلسه منجر به هم‌افزایی بیشتر شود و بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش مؤثر واقع شویم.

انتهای پیام/