با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود
با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با بهره‌برداری از باغ ایرانی در درگاه غربی و جنوب‌غربی شیراز یک فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با بهره‌برداری از باغ ایرانی در درگاه غربی و جنوب‌غربی شیراز یک فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود.

به گزارش پگاه خبر، مصطفی کیانی‌رحیمی در بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی باغ ایرانی در منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: با توجه به تقاضای شهروندان ساکن در آن محل مبنی بر ایجاد فضای باز عمومی، با در نظر گرفتن نیاز ساکنان منطقه تصمیم بر تملک و احداث باغ ایرانی گرفته شد که پس از طراحی و تصویب طرح در اداره مطالعات و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پروژه وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: باغ ایرانی که در بولوار امیرکبیر و در محدوده شهرداری منطقه ۴ شیراز واقع شده است از دهه ۴۰ شمسی به صورت باغ مشجر بود و اقدامات نوسازی ضلع شرقی و جنوبی آن در سال‌های گذشته منجر به افزایش تراکم جمعیت منطقه شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: این باغ با وسعت ۱۰ هکتار یک گنجینه فاخر کهن و مهم اکولوژیکی به واسطه درختان کهنسال از دو گونه مثمر و زینتی است که مدیریت شهری وظیفه صیانت از این میراث کهن را دارد.

کیانی‌رحیمی از پیشرفت این پروژه در زمان کوتاهی خبر داد و تصریح کرد: این پروژه تجمیعی از سنت و تجدد است و در آن آئین‌ها و چهارباغ‌های ایرانی-اسلامی با استفاده از عناصر جدید معماری و شهرسازی پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به دلیل بخشی از نیازمندی‌ها مدتی متوقف مانده بود، خاطرنشان کرد: با توجه ویژه شهردار مبنی بر اختصاص منابع، پروژه فعال‌تر از قبل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه در درگاه غربی و جنوب‌غربی شیراز، میزبان زوار سومین حرم اهل‌بیت (ع) و میهمانان جنوب کشور قرار دارد، ادامه داد: با تخصیص منابع می‌توان ظرفیت‌های بالقوه این پهنه عظیم گردشگری را به فعل تبدیل و با فراهم‌سازی بستر کامل گردشگری، تصویر زیبایی در این جغرافیای شهری ترسیم کرد.

کیانی‌رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: این پروژه در راستای افزایش سرانه فضای سبز و حراست از باغ‌های شهری با پوشش درختان مثمر در مساحت ۱۰ هکتار و با بودجه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان طی سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/