خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در ایام نوروز به پانصدهزار نفر از مسافران نوروزی خدمت رسانی کرد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از خبرگزاری  ایمنا از فارس، روح الله خوشبخت عصر امروز_ یکشنبه بیست و ششم فروردین_ در تشریح اقدامات گسترده انجام شده در حوزه مدیریت شهری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرداری شیراز در ایام نوروز به پانصدهزار نفر از مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد و در تعطیلات عید سعید فطر نیز میزبان ۵۲ هزار نفر  مسافر بود.

وی حفظ و توسعه فضای سبز را از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری برشمرد و افزود: در این ایام تعداد ۶ فرش گل و ۱۳ سفره نوروزی در سطح شهر گسترانده شد و مساحت گلکاری های سطح شهر به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع افزایش یافت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز تعداد المان‌های سبز را ۸۰ قطعه اعلام و اضافه کرد: ۲۰ تابلوی خوش آمدگویی و ۱۵۵۰۰ متر مربع نقاشی دیواری طی این مدت انجام شده است.

خوشبخت میزان پاکسازی و حفظ و نگهداری از مبادی ورودی و خروجی شهر را بیش از ۳۰ میلیون متر مربع اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ۱۲۲ تن سرشاخه و ۱۷ تن لاستیک فرسوده از سطح شهر جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در این ایام شستشوی معابر بیش از یک میلیون متر مربع انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۳۳۶ هزار متر طول رنگ آمیزی تک لبه جداول انجام شد و شش مرکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی بودند.

معاون شهردار شیراز در ادامه به اقداماتی که در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲۷ پارکینگ شهرداری و یکصد پارکینگ شخصی و ۱۹ پارکینگ موقت آماده خدمت رسانی به شهروندان بودند.

خوشبخت در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه معاونت فنی و عمرانی انجام شده است، تصریح کرد: در این حوزه همچنین اقداماتی همچون اجرای آسفالت، تمیزکاری و خط کشی مسیرهای انحراف ترافیکی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بازگشایی مسیرهای جدید ترافیکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری تعداد ۷۸ غرفه ماهی گلی و ۱۶۰ غرفه عیدانه در سطح شهر برپا شد. همچنین با اجرای طرح تنظیم بازار در ایام نوروز در ۲۰ بازارچه منتخب، اقلام مصرفی شهروندان توزیع شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی تعداد ۱۰ هزار نسخه نقشه شیراز جهت توزیع میان مسافران چاپ شد و ۲ سامانه اسکان راه اندازی شد.

به گفته خوشبخت، در ایام نوروز ۵ کمپ در محورهای زیباشهر، جنت، سعدیه، مسجد جامع شهدا، نمایشگاه بین المللی گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی برپا شد و ۱۴ سالن ورزشی شهرداری شیراز و ۵ سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از مراکز مذهبی و بوستان‌ها جهت استفاده مسافران نوروزی تجهیز شدند.

وی افزود: در ایام نوروز سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به توزیع نزدیک به ۱۲۰ هزار افطاری ساده در ۳۰۰ مکان کرد و برپایی سه موکب و یک خیمه در محورهای شهری عفیف آباد، حافظیه و ارگ کریمخان زند از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ایام بارندگی به ۶۰۷ نفر-ساعت ارائه خدمات کرد و ۷ نفر مسافر نوروزی را از مرگ حتمی نجات داد.

خوشبخت ادامه داد: در ایام نوروز تعداد تماس‌های دریافتی سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز بیش از ۱۰ هزار تماس بود.