اخبار و حوادث در نیروی انتظامی فارس
اخبار و حوادث در نیروی انتظامی فارس

فرمانده انتظامی استان از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، سردار “رهام بخش حبیبی” اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان فارس با توجه به مطالبه گری مردم و بر اساس قانون، طرح عفاف و حجاب را از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی شهر شیراز آغاز کرده است.
وی افزود: از شهروندان به ویژه دختران و بانوان گرانقدر درخواست می‌شود به منظور حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجار‌های جامعه، موازین اخلاقی و حریم عفاف و حجاب را رعایت کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس براساس وظایف قانونی خود با ناقضان قانون عفاف و حجاب برخورد قانونی می کند، گفت: انتظار می رود شهروندان ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست، بپرهیزند.
سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات و عملکرد پلیس در ایام نوروز، گفت: پلیس در نوروز سال ۱۴۰۳ با شعار “آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت”، در راستای تامین و ارتقا امنیت و آرامش مردم و خدمت رسانی مضاعف به مردم و مسافران نوروزی همه تلاش خود را به کار بست.
وی افزود: در ایام نوروز با کاهش ۱۴ درصدی وقوع سرقت و همچنین افزایش ۳۳ درصدی کشفیات سرقت در استان فارس مواجه بودیم.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همراهی مردم در اجرای طرح به ویژه کاهش محسوس سرعت وسایل نقلیه بسیار تأثیر گذار بوده است به نحوی که در این رابطه آمار تخلفات سرعت غیر مجاز به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: علی رغم اینکه بالغ بر ۳۰ میلیون تردد در جاده های استان فارس ثبت شده است، به میزان ۴۰ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
سردار حبیبی در پایان گفت: از تعامل و همکاری مردم شریف استان فارس با خادمان خود در مجموعه انتظامی استان تقدیر و تشکر می نماییم.

دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند سارقان و کشف ۱۲ فقره سرقت درسطح شهر شیرازخبر داد
سرهنگ “کاووس حبیبی”، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو های مدل پایین در سطح شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی استان قرار گرفت .
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران پلیس آگاهی در این راستا ۵ نفر از سارقان را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: سارقان در بازجویی های پلیسی به ۱۲ فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.
سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد : اعضاء این باند بیشتر خودرو هایی را به سرقت می بردند که از ایمنی کمتری برخوردار و همچنین در نقاط پرت و تاریک پارک شده بودند، لذا شهروندان توجه داشته باشند که حتی الامکان خودروهای خود را در مکان های پر تردد و مکان هایی که از نور کافی برخوردار است، پارک نموده و سیستم ایمنی خوردو های خود را بالا ببرند تا سارقان را در امر سرقت ناکام بگذارند.

کشف ۲۰ کیلو تریاک در “داراب”
فرمانده انتظامی داراب از توقیف دو دستگاه سواری و کشف۲۰کیلو مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “علیرضا نوشاد” اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی قلاتویه این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به ۲دستگاه خودرو سواری پژو۴۰۵ و پراید مظنون و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی گفت: ماموران در بازرسی ازهر ۲ خودرو، ۲۰ کیلو موادمخدر از نوع تریاک که در کف خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به این که در این خصوص ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف میلیاردی پودر و قرص بدنسازی قاچاق در “مرودشت”
فرمانده انتظامی مرودشت از کشف پودر وقرص بدنسازی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ” فرشید زینلی” اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری پودر وقرص بدنسازی قاچاق درانبار یک مغازه، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران یگان امداد و پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مرجع قضائی، به محل مربوطه اعزام و در بازرسی از انبار موردنظر، یک محموله پودر و مکمل های بدنسازی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف کردند.
سرهنگ زینلی تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در “لارستان”
فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ”سید محمد یوسفی”، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق از قبیل یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، انواع پوشاک و سرخ کن برقی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه بار مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۱۳ فقره سرقت در “کوه چنار”
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از دستگیری ۳ سارق سابقه دار در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “حسینعلی شیروانی” ، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان کوه چنار با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۳ سارق سابقه دار را در این شهرستان شناسایی و آن ها را طی چند عملیات دستگیر کردند.
وی ادامه داد: سارقان در تحقیقات و بازجویی های پلیسی به ۱۳ فقره انواع سرقت از جمله سرقت منزل، اماکن خصوصی، مزارع و باغ ها اعتراف کردند.
سرهنگ شیروانی گفت: در این خصوص پرونده سارقان تکمیل و تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/