نصب پکیج تصفیه آب مجموعه ریزآب نی ریز فارس با ۴۰ درصد پیشرفت، به سرعت در حال اجراست/ ارتقاء کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستا
نصب پکیج تصفیه آب مجموعه ریزآب نی ریز فارس با ۴۰ درصد پیشرفت، به سرعت در حال اجراست/ ارتقاء کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستا

مدیر عامل شرکت آبفا فارس ازپیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی عملیات اجرای سامانه ی تأمین آب شرب مجموعه روستاهای ریزآب بخش قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سامانه ی آبرسانی، کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش پگاه خبر، علی جان صادق پور که به اتفاق یعقوب خسروانی فرماندار شهرستان نی ریز از مراحل احداث این پکیج تصفیه ی آب بازدید می کرد، در همین رابطه اظهار داشت: استمرار خشکسالی طی سالهای اخیر و از بین رفتن منابع آبی، موجب کمبود در کمیت و کیفیت آب شرب روستاهای منطقه ی قطرویه، به ویژه دهستان ریزآب گردیده است.

وی افزود: شرکت آبفا استان فارس به منظور رفع مشکل کم آبی در این مناطق اقدامات متعددی انجام داده که متاسفانه به دلیل تداوم خشکسالی ها، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشده است و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس تصریح کرد: طبق مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره ی سد چشمه ی عاشق می باشد که پس از برگزاری جلسات و مذاکرات مستمر، خوشبختانه با همکاری و مساعدت شرکت فولاد نی ریز، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب اجرا و امکان احداث تصفیه خانه ی آب فراهم گردید.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان فارس گفت: در همین راستا از محل تصفیه خانه ی آب تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول ۴ هزار متر با مشارکت بسیج سازندگی استان اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ی آبرسانی مجموعه ی ریز آب بخش قطرویه، شامل؛ نصب پکیج تصفیه ی آب با ظرفیت تصفیه ی ۶۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که هم اکنون با۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به سرعت در حال اجراست.

به گفته ی مدیر ارشد حوزه ی آب شرب استان فارس، این پکیج تصفیه آب از نوع فیلتر شنی با دبی خروجی ۶۰ لیتر بر ثانیه است که با اتمام عملیات احداث و بهره برداری از آن، آب شرب روستاهای بخش قطرویه، شامل۹۵ روستا و آبادی، با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ نفر، از محل سد چشمه عاشق تأمین خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره ی شرکت آبفا فارس اظهار امیدواری کرد؛ طرح که با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در حال اجراست ، در صورت تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز، تا اوایل تابستان آتی به مرحله ی بهره برداری برسد.

انتهای پیام/