بازدید استاندار فارس از نمایشگاه آیات منیر
بازدید استاندار فارس از نمایشگاه آیات منیر

محمدهادی ایمانیه به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه های استان فارس در آخرین روز برگزاری نمایشگاه آیات منیر از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش پگاه خبر،  محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در شامگاه بیستم فروردین ۱۴۰۳ به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان، از نمایشگاه دیجیتال آثار قرانی « آیات منیر» بازدید و با قرآن های خطی کاتبان استان فارس که در آستان قدس رضوی نگهداری می شوند، آشنا شد.

استاندار فارس در حاشیه این بازدید آثار به نمایش گذاشته شده را بخشی از هویت و تاریخ ملت کهن و تمدن ساز ایران و استان فارس عنوان کرد و از ضرورت نمایش آن ها بصورت مداوم سخن گفت و خاطر نشان ساخت: دیدن این آثار علاوه بر اینکه هنر و سلیقه پیشینیان را به نمایش می گذارد، فرد را نسبت به گذشته خود واقف خواهد کرد.
وی نسخ خطی و اسناد مکتوب را مبنا و اساس مطالعات و پژوهش های بسیاری دانست و افزود: این نسخ هم از طریق خریداری و هم از طریق اهدا می تواند در مراکز اسناد ملی جمع آوری و طبق شرایط خاص نگهداری شود تا هم یادآور گذشته کشور و مردم باشد و هم چراغ راه آیندگان محسوب شود.
محمد هادی ایمانیه نسخ خطی را میراث فرهنگی ملتها عنوان کرد که نماد بسیار مهم غنای فرهنگی و بیانگر تلاش مردم یک کشور درگردآوری و حفظ دستاوردهای فکری ، علمی و تاریخی آن سرزمین است و با تاکید بر تمدن و دیرینه کشورمان، اظهار کرد: نمایش این قبیل اسناد می تواند زمینه گردشگری استان را دوچندان کند و زمینه سفر گردشگران علمی و فرهنگی و تاریخ پژوه را فراهم آورد.
گفتنی است این نمایشگاه با ارائه ۲۸ اثر قرآنی به صورت دیجیتال در آرشیو ملی هنر ایران واقع در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب از روز شنبه ۱۸ لغایت ۲۰ فروردین ماه پذیرای علاقمندان بوده است.
انتهای پیام/