المپیاد ملی هنر ویژه آموزشگاه های هنری و هنرستان ها فراخوان شد
المپیاد ملی هنر ویژه آموزشگاه های هنری و هنرستان ها فراخوان شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش آموزشگاه های آزاد هنری و هنرستان ها، خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، حمید رضا قانعی افزود: اولین دوره “المپیاد ملی آموزش هنر” در بخش های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز به کار کرده است که هدف از این المپیاد، کشف استعدادهای هنری به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده ها در زمینه فرصت های رشد فرزندان در رشته های هنر می باشد.

وی ادامه داد: ارتقای مهارت های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی، نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی و کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی نیز از دیگر اهداف مورد نظر در این المپیاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه، این المپیاد در دو بخش در نظر گرفته شده، گفت: بخش اول آموزشگاه آزاد هنری شامل: گروه هنرهای تجسمی (گرافیک نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی/ موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی ( نستعلیق – شکسته نستعلیق) است و همچنین، بخش دوم هنرستان ها هستند که شامل: رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش می باشند.

قانعی با تاکید بر اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اعلام داشت: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ خواهد بود و لازم است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنند:

انتهای پیام/