نشست مقدماتی گفتمان سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد
نشست مقدماتی گفتمان سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد

با حضور استاندار فارس نشست مقدماتی گفتمان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار شد؛ در این مراسم با اشاره به تدوین سند این گفتمان در مورد زمان رونمایی آن نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۱۹ فروردین در نشست مقدماتی گفتمان سومین حرم اهل بیت (ع)، ضمن سفارش به قرائت دعای وداع امام سجاد (ع) با ماه مبارک رمضان از فرصت گرانبهای این ماه رحمت الهی که در حال تمام شدن است، سخن گفت و در ادامه افزود: برای هر قشری به گفتمان سازی خاصی نیازمندیم و لازم است کمیته هایی که تشکیل می شود زمان بگذارد و گفتمان سازی اقشار مختلف را فراهم کند و باید بسیار چابک عمل کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اتصال راه های اتصال مردم به حرم مطهر از طریق مترو باید برنامه زمان بندی اساسی در نظر بگیرند، افزود: دسترسی مردم به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) باید تسهیل شود.
محمد هادی ایمانیه بر ضرورت ساماندهی خانه های اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام تاکید کرد و گفت: خانه های اطراف حرم باید ساماندهی شود تا از وجود معضلات فرهنگی اطراف حرم از این طریق جلوگیری گردد؛ رئیس محترم جمهوری نیز هم تا ۳۰۰ میلیارد تومان قول همکاری و مساعدت داده اند.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با تاکید براینکه کتابخانه حرم مطهر به یک تحول نیاز دارد و می بایست در تنوع کتاب ها تحول شکل گیرد و به موزه قرآنی حرم نیز بصورت ویژه توجه شود، از لزوم ایجاد تقویمی برای مشخص شدن برنامه های خاص حرم مطهر سخن گفت و اظهار کرد: تقویمی نوشته و چند برنامه مشخص شود که برای این روزها مشخص شود که چه تعهدی توسط سازمان ها و هیات های مذهبی وجود دارد.
وی در پایان تصریح کرد: منابع مالی پایدار حرم را مورد توجه قرار گیرد که تا پایان سال دغدغه ای برای اجرای بسیاری از برنامه ها نداشته باشیم.
انتهای پیام/