انقلاب اسلامی ایران، آرمان فلسطین را احیاء کرد/ ام‌القرای مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است
انقلاب اسلامی ایران، آرمان فلسطین را احیاء کرد/ ام‌القرای مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است

جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز، جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، مشرف شدند و ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، ضیافت افطار میهمان خوان کرم سیدالسادات الاعاظم شدند.

به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر، در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان و مسئولان دانشگاه، اظهار کرد: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس است. این روز، یادگار حضرت امام خمینی(رحمهالله علیه) و از ابتکارات بسیار حساس و مهم امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران است. حقیقتاً امروز که جنگ غزه به اوج خود رسیده است، متوجه اهمیت روز جهانی قدس و ابتکار حضرت امام(ره) می‌شویم. ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، این روز بیشتر در ایران، لبنان و برخی از کشورهای محدود اسلامی برگزار می‌‌شد؛ ولی امروز به برکت خون‌ مظلومان غزه، “روز قدس” تبدیل به “روز جهانی قدس” گردید، یعنی همه‌ی جهان، چه شرق و چه غرب عالم، همه به‌عنوان مدافع فلسطین و مدافع آرمان‌ بلند بشریت، در مخالفت با اشغالگری، غصب، گرگ‌صفتی و خونریزی صهیونیسم بین‌الملل، یکپارچه و هم‌صدا می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، تصریح کرد: شاید کسی باور نمی‌کرد که روزی، جمع بزرگی از مردم، در مقابل کاخ سفید آمریکا، شعار آزادی فلسطین سر دهند. این روزها، بارها و بارها این کار تکرار شده است و در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود. این افراد، صرفاً عرب‌های مهاجر نیستند، بلکه از شهروندان اصیل آمریکا و اروپا نیز هستند که فریاد آزادی فلسطین سر می‌دهند و این دادخواهی، متوقف نمی‌شود و استمرار دارد. هر چقدر رژیم صهیونیستی بر حجم جنایات خود می‌افزاید، بیداری ملت‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. اگر قرار بود ایران، حماس و یا جهاد اسلامی و یا حزب الله لبنان، میلیاردها دلار هزینه کنند تا مسأله فلسطین را برای جهان مطرح کنند، امکان‌پذیر نبود؛ اما دیوانگی‌های رژیم صهیونیستی، دد‌منشی‌ها و ظلم‌های کم‌نظیر آنان علیه مردم مظلوم فلسطین، باعث شد قضیه فلسطین برای همه مردم جهان به‌صورت جدی مطرح باشد.

وی با بیان اینکه شعار آزادی فلسطین، شعاری است که انقلاب اسلامی ایران، برای اولین بار در دوره معاصر مطرح کرد، گفت: قضیه فلسطین، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام شده بود. همه گروه‌های معارض فلسطینی تقریباً به سازش و صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم متمایل شده بودند. انقلاب اسلامی ایران، آرمان فلسطین را احیاء کرد و مجدداً امروز پس از گذشت چهل و پنج سال، نظاره‌گر آرمانی جهانی، برای کل آزادگان جهان به‌عنوان آزادی فلسطین هستیم که در حال مطرح شدن است. این مسأله بسیار دارای اهمیت است. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص قضیه طوفان الأقصی فرمودند: «در این قضیّه‌ی پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام ادامه داد: از زمان فرمایش حضرت آقا تا به امروز، چندین ماه گذشته است و همه پی‌برده‌اند که رژیم صهیونیستی، هرچه بیشتر دست و پا زده است، بیشتر در باتلاق غزه فرو رفته است. حیثیت رژیم صهیونیستی و حیثیت آمریکا که نقش پشتیبان رژیم صهیونیستی را بازی می‌کند، روز به روز، مخدوش‌تر شده است و آرام آرام، جبهه استکبار در قضیه فلسطین، رو به تزلزل است. همچنان‌که خود آن‌ها، آرام آرام اعلام می‌کنند که باید کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود. برای اولین بار است که از زبان دولتمردان آمریکایی این حرف شنیده می‌شود که اعلام می‌کنند، باید کشور مستقل فلسطینی تأسیس شود، تا بتوان مشکلات و چالش‌های منطقه را کنترل کرد. از طرف دیگر، جبهه مقاومت در جریان این ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در این شش ماه اخیر، وحدتی را رقم زد که در جهان اسلام این وحدت، و جبهه گسترده علیه استکبار جهانی، بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: جریانی که در یمن قدرت اصلی را در دست دارد، جزو جبهه مقاومت است. در سوریه، جریانی که حاکم است، بخشی از جبهه مقاومت است. در عراق هم بخشی از حاکمیت و گروه‌های مردمی و بسیج مردمی عراق، گوشه‌ای از مقاومت اسلامی هستند. در لبنان، جریان حزب الله به‌عنوان یک قدرت بزرگ تعیین کننده و تأثیرگذار، بخشی از مقاومت اسلامی است. در رأس همه این‌ها، ام‌القرای مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است که امروز، مردم ایران در روز قدس، حماسه عظیمی آفریدند. هیچ زمانی سابقه نداشته است که این همه قدرت در کنار هم و در مقابل صهیونیسم بین الملل قرار بگیرند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی اظهار کرد: معتقدم، هم‌گرایی و وحدتی که امروز در جبهه مقاومت به‌وجود آمده است، به تدریج، هسته‌های مقاومت اسلامی را در کشورهای مصر، اردن، تونس، الجزایر و اندونزی که سابقه انقلاب‌های آزادی بخش دارند، شکل خواهد داد. اگر این قدرت بزرگ به یاری خداوند، آغاز شود، قطعاً یک جبهه بزرگِ انقلابیِ اسلامیِ ارزش‌گرا، در مقابل جبهه استکبار به‌وجود می‌آید. این پیچ تاریخی که بارها و بارها، مقام معظم رهبری(حفظه الله) بدان اشاره کرده‌اند، بسیاری از سیاستمداران دنیا نیز آن را مطرح کرده اند. در گزارشی که شورای راهبردی ایالات متحده آمریکا برای سال ۲۰۴۰ میلادی منتشر کرده است، به صراحت بیان شده است که در دنیای جدید، قدرت‌ها در افق سال ۲۰۴۰ تغییر خواهد کرد؛ بر اساس این پیشگویی، هم قدرت‌های نظامی، هم قدرت‌های اقتصادی و هم قدرت‌های تأثیرگذار بر معادلات بین‌المللی؛ از سمت غرب به شرق تغییر جهت می‌دهند. یعنی شرق، که بخشی از آن، کشورهای اسلامی و انقلابی به حساب می‌آیند، و همین جریان مقاومت اسلامی در شرق، در گروه کشورهای قدرتمند جهان قرار خواهند گرفت. هم به لحاظ اقتصادی، هم به لحاظ نظامی و هم به لحاظ سیاسی، یک هژمونی جدید در دنیای جدید شکل خواهد گرفت. به نظر می‌رسد با توجه به جریان غزه، شروع تحقق این ایده قطعی است؛ امیدواریم همه ما بتوانیم در هر کجا که هستیم نقش خود را در این میان به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام/