هلال احمر خط مقدم دفاع از سلامت مردم است
هلال احمر خط مقدم دفاع از سلامت مردم است

محمد هادی ایمانیه در جریان بازدید از ستاد فرماندهی هلال احمر استان فارس ضمن اطلاع از اقدامات انجام شده این سازمان در یک سال گذشته گفت: هلال احمر خط مقدم دفاع از سلامت مردم است.

به گزارش پگاه خبر،  محمدهادی ایمانیه سه شنبه ۷ فروردین با حضور در ستاد فرماندهی هلال احمر استان فارس ضمن بازدید از نمایشگاه های برپا شده در این مکان، بصورت ویدئو کنفرانس با دکتر کولیوند رئیس سازمان هلال احمر کشور و همچنین با پایگاه های مستقر در سطح استان گفتگو کرد.
استاندار فارس در گفتگو با رئیس سازمان هلال احمر کشور ضمن تبریک سالروز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام و آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، از هلال احمر بعنوان خط مقدم دفاع از سلامت مردم در هر حادثه ای که به وقوع می پیوندد نام برد و افزود: امیدواریم با تلاش های متولیان این حوزه، بتوان به رسالت اصلی خود که نجات جان انسان هاست به درستی عمل کنید؛ با توجه به اینکه اعتقادات دینی ما می گوید نجات جان یک انسان معادل نجات جان همه بشر است پس حاکمیت و نظام هر اقدامی که ممکن است انجام می دهد تا جان افراد حفظ شود.
وی با بیان اینکه از ۳۷ شهرستان استان فارس، ۳۴ شهرستان این استان دارای شعب هلال احمر هستند از تلاش ها و همکاری ها برای ایجاد مراکز هلال احمر در سال جاری در سه شهرستان دیگر خبر داد و در بخش دیگر سخنان خود ایجاد پایگاه های هلال احمر در فواصل مختلف جاده ای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در محورهای مواصلاتی فارس چهل و پنج ایستگاه هلال احمر برپاشده که علاوه بر اینکه مکانی برای استراحت رانندگان و مسافران را فراهم آورده، با وجود غرفه های مختلف و متعدد، مکانی برای تفریح و سرگرمی کودکان شده است و هم اینکه پایش فشار خون بزرگسالان بصورت رایگان انجام می شود؛ اقدام هلال احمر در ایجاد توقف‌گاه‌های نوروزی کاری زیبا و ارزشمند است.
محمدهادی ایمانیه در ادامه به موضوع بیسیم دیجیتال که در ایام نوروز سال گذشته مطرح شده بود هم اشاره کرد و از پیشرفت هشتاد درصدی این کار با حمایت سازمان هلال احمر کشور سخن گفت.
وی موضوع مولد سازی را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۶ طرح در زمینه مولدسازی به نتیجه رسیده که با یک مورد آن توانسته اند ۲۸ خوردو تهیه و برای بیست و هشت مرکز پیش بینی کنند؛ مجدانه پای این اقدام کاربردی هستیم و به لطف خداوند و همت عزیزان از طریق مولدسازی مشکلات هلال احمر استان را رفع می کنیم.
نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: یکی از سازمان هایی که می تواند در جلب مشارکت مردم موثر باشد به سبب وجود داوطلبان متعدد، سازمان هلال احمر است؛ با هم اندیشی، مشورت و هم افزایی با سایر گروه های مردمی در جهت تحقق شعار سال همت ورزید.
وی در پایان خطاب به رانندگان وسایل نقلیه و مسافران نوروزی هم گفت: از همه رانندگان می خواهم از عجله پرهیز کنند، سفر را قسمتی از زندگی بدانند و از فضاهای ایجاد شده استفاده کرده تا سفر را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.
انتهای پیام/