استمرار روند کاهشی تصادفات منجر به فوت در شیراز با توسعه سامانه‌های ثبت تخلف
استمرار روند کاهشی تصادفات منجر به فوت در شیراز با توسعه سامانه‌های ثبت تخلف

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس از مدیریت کنترل ترافیک شهرداری شیراز بازدید و از نزدیک درروند اقدامات توسعه‌ای این مدیریت و همچنین عملکرد ترافیکی ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس از مدیریت کنترل ترافیک شهرداری شیراز بازدید کرد و از نزدیک درروند اقدامات توسعه‌ای این مدیریت و همچنین عملکرد ترافیکی ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز قرار گرفت

محمد فرخ‌زاده در این دیدار بهره‌گیری از فناوری مدرن در زمینه کنترل ترافیک را یکی ضروریات مدیریت کلانشهرها برشمرد و گفت: شهرداری شیراز تلاش کند از تجارب کلانشهر های آسیایی و اروپایی در زمینه سامانه‌های هوشمند ترافیکی الگوبرداری کند.

وی با تقدیر از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مدیریت کنترل ترافیک اظهار کرد: بهره‌گیری مدیریت کنترل ترافیک از دانش بومی و توان شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند قابل‌تقدیر است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس بر ضرورت اجرای طرح ترافیکی در مرکز شهر شیراز تأکید و اظهار امیدواری کرد: با توسعه سامانه‌های ثبت تخلف روند کاهشی تصادفات منجر به فوت در شیراز استمرار یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت ترافیکی شهر شیراز ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جدید بیش از ۳۶۰ سامانه جدید نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و همچنین محدوده کم آلاینده LEZ در شیراز نصب و راه‌اندازی می‌شود که عمده معابر پرتردد و با تردد متوسط را پوشش خواهد داد.

تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی

هادی شه‌دوست شیرازی به تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون دانشگاه‌های مهم کشور ازجمله دانشگاه صنعتی شریف چند طرح نوآورانه در حال مطالعه و اجرای آزمایشی است که به‌دقت در سطح نظارت هوشمند بر ترافیک شهری و همچنین بهبود کیفیت این نظارت خواهد افزود.

وی ساخت ۳ پارکینگ طبقاتی در شهر شیراز را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جدید برشمرد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری شیراز همه‌ساله صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط می‌شود.