میهمانان نوروزی فارس؛ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حرم شاهچراغ و ۷۰۰ هزار بازدید کننده از اماکن تاریخی و فرهنگی
میهمانان نوروزی فارس؛ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حرم شاهچراغ و ۷۰۰ هزار بازدید کننده از اماکن تاریخی و فرهنگی

استاندار فارس و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان از بازدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از حرم مطهر حضرت شاهچراغ و ۶۹۳ هزار و ۴۹۷ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، محمد هادی ایمانیه گفت: قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر و مجاور از سومین حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام در ایران و ۷۰۰ هزار بازدید طی بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ از اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس صورت گرفته است.
او همچنین افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۲۲ هزار و ۸۲۶ نفر بازدید کننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۴۷ هزار و ۶۷۵نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۱۳ هزار و ۱۳۲ نفر در رتبه های بعدی بازدید های مسافران نوروزی قرار دارد.
استاندار فارس در خصوص اسکان مسافران نوروزی گفت: در مدت مذکور تعداد کل اقامت ها در این استان نیز به یک میلیون و ۱۲۷هزار و ۴۵۹نفر شب و اقامت در شهر شیراز هم به ۹۲۷ هزار و ۴۴۴ نفر شب می رسد که این آمارها از واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل ،هتل آپارتمان ها،اقامتگاههای سنتی و بومگردی و…. و واحدهای غیر رسمی شامل مهمانسراهای دولتی و مدارس و کمپ ها و همچنین اقامت های اضطراری مانند سالن های ورزشی، مساجد و حسینه ها اخذ شده است.
ایمانیه در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده ای در فارس نیز۱۱ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۷۷ مورد ثبت شده است که نشان دهنده علاقه مردم ایران اسلامی به شهر شیراز و استان فارس و جلوه های مذهبی و تاریخی و طبیعی این استان است.
انتهای پیام/