موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز نوسازی شد
موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز نوسازی شد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: نوسازی و بازگشایی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز بعد از سال‌ها در آستانه نوروز انجام شده است.

به گزارش پگاه خبر،  محمد فرخ زاده در حاشیه بازگشایی مجدد موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز از تلاش های شورای اسلامی شهر، شهرداری و دانشگاه شیراز برای نوسازی این جاذبه مهم گردشگری شیراز تقدیر و ابراز امیدواری کرد فاز دوم تعمیرات و استانداردسازی موزه در سال ۱۴۰۳ ادامه یابد.

وی در این مراسم که با حضور مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برگزار شد، بازسازی و بازگشایی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز را حاصل خرد جمعی و کار گروهی برای نجات یک گنجینه ارزشمند علمی و پژوهشی خاطره انگیز در شیراز دانست و سال ۱۴۰۳ را فرصت طلایی برای جذب بودجه فاز دوم بهسازی سفر ریاست جمهوری قلمداد کرد.
معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی دانشگاه شیراز نیز در حاشیه‌ی این مراسم گفت این موزه که از جاذبه‌های مهم شهر شیراز به شمار می‌رود، به‌منظور بالابردن سطح دانش عمومی درباره عالم خلقت و شناخت ارزش وجودی گیاهان، جانوران، کانی‌ها و سنگ‌ها در زندگی انسان و همچنین کمک به آموزش بهتر علوم و جبران کمبود آزمایشگاه‌های مراکز آموزشی تأسیس شده است و برنامه‌ریزی برای نوسازی کامل آن، افزایش بخش‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات این موزه ازجمله اولویت‌های ما در دانشگاه شیراز است که نیاز به کمک مالی مسؤولان استان و کشور دارد.
گفتنی است موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۳، به‌همت مرحوم دکتر صدرالدین شریفی (استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز) تأسیس شده و در سال ۱۳۵۹ به ساختمان کنونی آن با وسعتی در حدود ۱۰هکتار انتقال یافته است.
این موزه  همه‌روزه در ایام نوروز از ساعت ۸ تا ۱۹ پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/