از اجرای موسیقی آیینی و شاهنامه‌خوانی تا برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در شهر جهانی بیشاپور
از اجرای موسیقی آیینی و شاهنامه‌خوانی تا برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در شهر جهانی بیشاپور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: شهر جهانی بیشاپور میزبان اجرای برنامه‌های فرهنگی، آیینی و گردشگری نوروز می‌شود.

به گزارش پگاه خبر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه بیشاپور یکی از شهرهای جهانی فارس است که در شهرستان کازرون واقع‌شده و قدمتش به دوره ساسانیان برمی‌گردد افزود: این شهر ساسانی یکی از مناطقی پربازدید در ایام نوروز است و هرساله ویژه‌برنامه‌های نوروزی در این محوطه برگزار می‌شود که مورد استقبال مسافران نوروزی و گردشگران نیز قرار می‌گیرد.
او گفت: در حال حاضر ۱۹ غرفه صنایع‌دستی در شهر بیشاپور برپاشده است که در این غرفه‌ها هنرمندان به تولید زنده محصولات می‌پردازند تا بازدیدکنندگان از نزدیک با نحوه ساخت این هنرهای دست‌ساز آشنا شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در این غرفه‌ها محصولات دست‌ساز هنرمندان شهرستان کازرون شامل نمدمالی، چرم، سنگ‌تراشی، حصیربافی، دولچه دوزی و رند بافی و… در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
ثابت اقلیدی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، آیینی و گردشگری نیز در این شهر جهانی برگزار می‌شود گفت: اجرای برنامه آیینی زورخانه‌ای و موسیقی آئینی و سنتی، شاهنامه‌خوانی و اجرای برنامه حاجی‌فیروز از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که در ایام نوروز در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.
او همچنین به استقبال از مسافران نوروزی در روز اول نوروز (یکم فرودین ماه) درمبادی ورودی شهر کازرون خبر داد و افزود: این برنامه با حضور مدیران شهرستان و با اهداء شاخه گل به مسافران نوروزی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/